Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cum arată magazinul de lux deschis la Paris de cel mai bogat om din Europa

Your browser doesn't support HTML5 video.

În Paris a fost inaugurată o nouă atracţie turistică. Nu este un parc de distracții sau un muzeu, ci... un magazin.

Marfa vândută este mai puțin importantă. Ceea ce atrage atenția este clădirea, o adevărată bijuterie arhitecturală în stil art nouveau.

Imobilul, care găzduiește magazinul de lux "La Samaritaine", este deţinut de cel mai bogat om din Europa. Așa că nu s-a făcut deloc economie. Renovarea a costat 750 de milioane de euro.

Nu se întâmplă în fiecare zi ca preşedintele Macron şi Prima Doamnă a Franţei să fie prezenţi la inaugurarea unui magazin. De această dată, ocazia a fost una specială - deschiderea noului magazin "La Samaritaine", declarat, oficial, monument istoric în Franţa. Este deţinut de miliardarul Bernard Arnault, preşedintele grupului Louis Vuitton.

Citește și
furt ochelari
O bandă de hoți a furat sute de perechi de ochelari de soare dintr-un magazin de lux din Londra. Pagubele sunt uriașe

A fost deschis în anul 1870. Cu trecerea anilor, s-a tot extins, oferindu-le clienţilor produse variate, de la articole de îmbrăcăminte, până la mobilă şi chiar produse alimentare. A apărut o vreme chiar şi într-o reclamă cu King Kong.

La un moment dat, însă, vânzările au început să scadă, iar clădirea să se degradeze, devenind un pericol pentru cetăţeni. Au urmat ani buni de dezbateri aprinse între politicieni şi cei care administrează imobilul.

Eleonore de Boysson, președinte LVMH Distribution Group: „Ştiţi cum e cu politica... Când e vorba de o clădire atât de emblematică în centrul Parisului, bineînțeles că intră în joc.”

Acum, după mai bine de un deceniu, s-a ajuns la un numitor comun. Proprietarul a cheltuit 750 milioane de euro pentru renovarea clădirii, care are acum o fațadă contemporană, dar care a păstrat elementele caracteristice și autentice, precum mozaicurile și balustradele din fier forjat.

Jim Bittermann, corespondent CNN: “Într-o eră în care afacerile de orice fel lasă pe planul doi cărămizile şi mortarul, ar putea fi o aventură riscantă să investeşti sume uriaşe de bani în restaurarea unui magazin, dar directorii proiectului "La Samaritaine" sunt încrezători. Speră că aspectul istoric al clădirii va contribui la un succes financiar.”

La Samaritaine se întinde pe 10 etaje, are aproape 600 de magazine de lux, zeci de restaurante, un hotel, un SPA şi numeroase birouri.

Benjamin Vuchot, CEO LVMH Distribution Group: “Cu siguranţă cărămizile și mortarul nu sunt de domeniul trecutului. Aceasta este o demonstrație că putem pune lucrurile în mişcare, să oferim ceva cu adevărat remarcabil, care să facă diferenţa şi să ofere publicului posibilitatea de a alege.”

Noua atracţie se află în inima Parisului, pe malurile Senei, foarte aproape de muzeul Luvru.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult