Comisia Europeană urmează să adopte Pachetul de Educație. "Țintim două mari zone de acțiune"
Your browser doesn't support HTML5 video.
Acest lucru a fost anunțat de vicepreşedintele Comisiei, invitat în Parlamentul European să prezinte măsurile pe care le pregăteşte pentru acest domeniu foarte afectat de pandemie.
Margaritis Schinas, vicepreședintele Comisie Europene: „Cu un nou plan de acțiune pentru educația digitală, țintim două mari zone de acțiune: prima vrem să dezvoltăm un ecosistem pentru Educație de performanță. Un asemenea ecosistem ar face posibilă crearea unor resurse educaționale online de calitate, Aplicații prietenoase cu utilizatorul, servicii care aduc valoare adăugată și platforme sigure. În același timp acest ecosistem va răspunde complet valorilor europene”.
Eurodeputații i-au cerut măsuri mai aplicate, deszvoltarea și mai amplă a programelor actuale prin care să fie reduse decalajele dintre state sau regiuni.
Victor Negrescu, europarlamentar S&D: „Așteptăm chiar mai multe din partea actualei Comisii pe aceste probleme importante. Ne așteptăm să livrați angajamentele pe care le-ați luat în fața Parlamentului European și să alocați resursele necesare către programele noastre precum Erasmus +, Europa creativă, Corpul European de Solidaritate, și de asemenea să ajutați și să susțineți, să vă asigurați că există o alocare suficientă pentru educație și cultură în toate statele membre. Așteptăm să lărgiți spectrul acestor programe, să dezvoltați programele aflate deja în derulare permițând mai multor oameni și mai multor țări, din diverse medii, să aibă acces la ele. Așa cum este cazul să acoperiți prin programele europene și să permiteți participarea tinerilor de la periferie, cum ar fi cei din România, Cipru sau Portugalia în aceste programe”.
Parlamentarii europeni a adoptat o rezoluție prin care trag un semnal de alarmă asupra discrepanțelor severe create de pierderile de învățare din timpul carantinei generale din primăvară.
Michaela Sojdrova, europarlamentar PPE, Cehia: "Vom adopta o rezoluție de educație, din prisma efectelor pandemiei de COVID-19. Facem apel la măsuri care să sprijine școlile și profesorii în crearea de competențe digitale și dotarea cu echipamente”.
Margaritis Schinas, vicepreședintele Comisie Europene: „Aceste competențe digitale sunt mai importante decât am fost vreodată, pentru a ne ajuta să înțelegem aceste informații, să combatem știrile false, leacurile miraculoase, să ne adaptăm unei lumi în care inteligența artificială își va crește prezența gradual în viețile noastre”.
Peste 32% dintre elevii din țările europene nu au făcut niciun fel de școală timp de mai multe luni, iar acest lucru cu siguranță va avea un impact negativ în dezvoltarea economică și culturală a Europei în viitor, potrivit parlamentarilor.
Aceștia au solicitat direcționarea banilor către programe de dotare și pregătire a școlilor și profesorilor pentru predare digitală. Rezoluția va ajunge la vot final luna viitoare, iar dacă este aprobată va deveni obligatorie pentru Comisie.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: uniunea europeana , Comisia Europeana , elevi
Dată publicare: 29-09-2020 22:20