Cofondatorul OceanGate, despre o posibilă implozie a submersibilului: „Dacă s-a întâmplat asta, s-a întâmplat acum 4 zile”
Cofondatorul a explicat de ce este posibil ca ceva să existe la suprafața oceanului.
„Știu că protocolul nostru pentru comunicațiile pierdute este ca pilotul să scoată la suprafață submersibilul. De la început am crezut că asta a făcut Stockton (n.r. - Stockton Rush, CEO-ul OceanGate). În orice situație devine foarte dificil să-l găsești pentru că nava de la suprafață nu ar fi știut că acesta se ridică și nu ar fi știut nici unde să caute”, a spus Guillermo.
„Cea mai mare teamă a mea este în toată această chestiune, urmărind operațiunile care se desfășoară, este că ei plutesc undeva la suprafață și sunt foarte greu de găsit”, a mai spus Sohnlein.
Acesta este de părere că ar fi putut avea loc și o catastrofă.
„Ceea ce știu este că, indiferent de tipul de submarin, atunci când operezi la adâncime presiunea este atât de mare asupra oricărui tip de navă încât dacă ar exista o defecțiune ar fi o implozie instantanee. Dacă s-a întâmplat așa ceva, s-a întâmplat acum patru zile”, a declarat cofondatorul.
Sohnlein, care a părăsit OceanGate acum 10 ani, spune că nu ar fi reacționat altfel în aceste circumstanțe.
„Oricum, cred că ar trebui să privim înapoi și să învățăm din ce se întâmplă, să aflăm ce s-a întâmplat, să înțelegem acele lecții și să le aplicăm în viitor”, a conchis Sohnlein.
Posibile bucăți din submersibil, găsite lângă TitanicUn expert în misiuni de salvare și scufundări, David Mearns, care cunoaște două dintre persoanele aflate la bordul submersibilului, a declarat pentru SkyNews, că resturile găsite lângă epava Titanicului sunt „un cadru de acostare și un capac din partea din spate a submersibilului”.
Informația nu a fost confirmată oficial.
„Nu folosesc fraze precum 'zonă cu fragmente' decât dacă nu există nicio șansă ca cineva să fie recuperat în viață. O zonă cu fragmente înseamnă o rupere a submersibilului... asta cumva chiar indică cel mai rău scenariu, care este o eroare catastrofală, adică o implozie. Singurul lucru împăciuitor este că s-a întâmplat imediat - literalmente în milisecunde - iar oamenii nu ar fi știut ce se întâmplă”.
David Mearns era prieten cu miliardarul britanic Hamish Harding și cu pilotul francez Paul-Henri Nargeolet. Cei doi se aflau în submersibil.