Ce a declanșat incendiul devastator la fabrica de baterii cu litiu din Coreea de Sud în care au murit 22 de oameni
Your browser doesn't support HTML5 video.
Aceste baterii sunt extraordinar de inflamabile, iar riscul reaprinderii este semnificativ. În prima fază, pompierii nu pot folosi decât nisip uscat la intervenție. Autorităţile locale i-au alertat pe localnici să stea în case, din cauza fumului degajat, iar președintele sud-coreean a vizitat locul tragediei.
Explozia câtorva baterii litiu-ion a declanșat dezastrul în fabrica aparținând producătorului sud-coreean Aricell. Nori de fum dens s-au ridicat zeci de metri deasupra clădirii.
În momentul izbucnirii focului, 102 angajați se aflau în incinta situată în orașul Hwaseong, la 45 km sud de Seul.
35.000 de baterii litiu-ion ar fi arsKim Jin-young, pompier local: „Am recuperat 22 de cadavre carbonizate. 18 victime sunt cetățeni chinezi, alta este din Laos”.
Se estimează că 35.000 de baterii litiu-ion erau stocate la etajul al doilea al fabricii, unde erau inspectate și ambalate.
Bateriile litiu-ion riscă să explodeze dacă sunt lovite ori supraîncinse. În primele ore, pompierii nu au putut intra în clădire din cauza riscului de a se produce noi deflagrații. În plus, în cazul focului alimentat de litiu inițial nu se poate folosi apa, ci doar nisip uscat. Iar riscul reaprinderii este mare din cauza reacțiilor chimice specifice.
Așa cum am arătat într-un reportaj Inspectorul PRO, bateriile litiu-ion ard foarte intens. Dacă în cazul unui autoturism clasic flăcările pot fi stinse în 10 minute, la o mașină electrică un incendiu este considerat stins abia după 24 de ore, când bateriile se răcesc.
Coreea de Sud este unul dintre principalii producători de baterii litiu-ion, cu multiple întrebuințări, de la mașinile electrice la laptopuri.