Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Șase marinari români, blocați de 8 luni în California. Sunt anchetați într-o investigație federală

Your browser doesn't support HTML5 video.

Şase marinari români sunt blocaţi de aproape opt luni, în California, după ce în luna mai au fost debarcaţi de Paza de Coastă de pe petrolierul pe care lucrau.

Românii au fost audiaţi ca martori de procurorii federali, într-o anchetă care vizează nereguli găsite la bordul navei. Marinarii se plâng că au fost abandonaţi de companie şi nu ştiu de ce nu sunt lăsaţi să plece, mai ales că nu ar fi acuzaţi de nimic.

Petrolierul sub pavilion liberian care aparţine unei companii greceşti a plecat din Portul Constanța pe 6 decembrie, anul trecut. La bord, erau şi 9 muncitori români. În aprilie, în apele SUA, nava a fost reperată de Paza de Coastă şi escortată în portul Long Beach. Unul dintre români ne-a declarat că autorităţile americane i-au suspectat că au poluat apele şi au dat jos de pe vas şase români şi 4 filipinezi. Autorităţile americane le-au reţinut paşapoartele şi i-au interogat.

Ciobănel Dumitru, marinar: "După interogatoriul luat de procurorul federal, procurorul de caz şi pază de coastă am fost informat de avocatul care m-a reprezentat ca voi pleca în 2 săptămâni. Suntem în decembrie şi nu s-a întâmplat nimic"

În tot acest timp, angajaţii români spun că au fost cazaţi de companie în mai multe hoteluri din California, însă se plâng ca în ultimele luni au pierdut legătura cu reprezentanţii firmei.

Citește și
Marina Regală britanică
Nouă marinari britanici au fost testați pozitiv cu cocaină. Lucrau la bordul unui submarin nuclear

Ciobănel Dumitru, marinar: "Mă nemulţumeşte faptul că de şase luni de zile nimeni nu ne dă niciun răspuns, pt ce stăm aici în SUA. Nu ştiu ce se întâmplă. Am luat legătura şi cu agenţia din Constantă. Prin telefon nu a vrut să îmi răspundă, nici mie, nici soţiei."

Conform Ministerul Afacerilor Externe, cei şase români sunt anchetaţi ca martori într-o investigație federală condusă de Departamentul de Justiție american care vizează nereguli găsite la bordul navei.

Adi Mihălcioiu, reprezentant ITF România: "Cu atât mai mult cu cât angheta vizează nereguli identificate la bordul navei, navigatorii ar trebuie să primească consiliere juridică din partea companiei. Tot ce se face la bord, nu se face de capul lor, ci ei pimesc ordine."

Reprezentanţii companiei la care sunt angajaţi românii nu au vrut să comenteze situaţia.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult