Amendă record pentru o companie aeriană cu tradiție: patru milioane de dolari pentru discriminarea unui grup de evrei
Departamentul Transporturilor a declarat că Lufthansa a discriminat pasagerii, tratându-i „ca și cum ar fi fost un singur grup", deși mulți nu călătoreau împreună și nu se cunoșteau între ei. Acesta a declarat că sancțiunea a fost cea mai mare pe care a emis-o vreodată împotriva unei companii aeriene pentru încălcarea drepturilor civile, transmite BBC.
Lufthansa a declarat în actul de consimțământ că a fost de acord cu amenda pentru a evita litigiile, dar a negat discriminarea, dând vina pe incident ca fiind „o serie nefericită de comunicări inexacte". "Lufthansa este dedicată să fie un ambasador al bunăvoinței, toleranței, diversității și acceptării", a declarat compania într-un comunicat, adăugând că a cooperat în anchetă.
Incidentul a implicat pasageri care călătoreau de la New York la Budapesta, cu legătură la Frankfurt, în mai 2022. Mulți dintre pasageri erau bărbați, și purtau „îmbrăcăminte distinctivă purtată în mod obișnuit de bărbații evrei ortodocși" și folosiseră aceleași agenții de turism pentru a-și rezerva biletele. În timpul primului zbor, căpitanul a alertat securitatea Lufthansa că unii pasageri nu au respectat instrucțiunile echipajului care cereau măști și interziceau adunarea pe coridoare și în alte locuri la bord.
Alerta a dus la reținerea biletelor a peste 100 de pasageri, toți evrei, ceea ce i-a împiedicat să ia zborul de legătură. Departamentul Transporturilor a precizat că Lufthansa a recunoscut că acțiunea va afecta, de asemenea, persoanele care au respectat instrucțiunile, dar "a concluzionat că nu era practic să se adreseze fiecărui pasager în parte". Majoritatea pasagerilor au fost redistribuiți pe alte zboruri în aceeași zi.
„Nimeni nu ar trebui să fie discriminat atunci când călătorește, iar acțiunea de astăzi transmite un mesaj clar industriei aeriene că suntem pregătiți să investigăm și să luăm măsuri ori de câte ori drepturile civile ale pasagerilor sunt încălcate", a declarat secretarul american pentru transporturi, Pete Buttigieg. Ministerul Transporturilor a afirmat că pasagerii intervievați în cadrul investigației au declarat că nu au fost martori la comportamente inadecvate, iar Lufthansa nu a reușit ulterior să identifice niciun pasager care nu a respectat regulile.
Însă, în acord Lufthansa a declarat că personalul său nu a putut identifica pasagerii, deoarece „încălcările au fost atât de numeroase, comportamentul necorespunzător a continuat pe o parte substanțială a zborului și la intervale diferite, iar pasagerii au schimbat locurile în timpul zborului". Departamentul Transporturilor a declarat că solicită Lufthansa să plătească doar 2 milioane de dolari și că va acorda companiei aeriene un credit de 2 milioane de dolari pe care i-a plătit deja pasagerilor, ca parte a unui acord juridic.