Acţiunile Boeing şi ale furnizorilor săi au scăzut luni, în urmă prăbuşirii unei aeronave 737 în China
Avionul s-a prăbuşit după o coborâre bruscă de la altitudinea de croazieră.
Presa a relatat că salvatorii nu au găsit niciun supravieţuitor. Cauza accidentului nu este cunoscută încă. Boeing a spus că lucrează pentru a colecta mai multe informaţii.
FlightRadar 24 a spus că avionul implicat în accident are şase ani, potrivit News.ro.
În urma accidentului, presa de stat chineză a declarat că operatorul aerian şi-a consemnats la sol flota de avioane 737-800, care, potrivit site-ului de urmărire a zborurilor, are 109 astfel de avioane.
Varianta populară este un predecesor al 737 MAX al lui Boeing, care aşteaptă aprobarea de autorităţilor de reglementare in China, cea mai mare piaţă internă de aviaţie din lume.
Avionul 737-800 are o capacitate maximă de 189 de locuri şi este echipat cu un motor CFM-56, potrivit site-ului Boeing. Nu este clar dacă aeronava implicată în accident are cest motor, companiile aeriene fiind libere să aleagă motoare de la alţi furnizori.
Motoarele CFM sunt produse de o societate mixtă între General Electric şi Safran din Franţa.
Acţiunile GE au scăzut cu aproximativ 1%, în timp ce titlurile Safran, companie listată în Franţa, au coborât cu 3%.
Acţiunile Boeing au scăzut cu 4,5%, în timp ce titlurile ADR listate în SUA ale companiei aeriene chineze au scăzut cu aproximativ 9%.
Titlurile furnizorilor de piese Spirit AeroSystems Holdings, Hexcel şi Triumph Group au pierdut între 1% şi 4%.
Analistul CFRA Research, Colin Scarola, a spus că accidentul nu ar trebui să afecteze din punct de vedere tehnic recertificarea MAX în China, unde acest model de avion a fost blocat timp de trei ani, după cele două accidente mortale din Indonezia şi Etiopia. Dar Scarola nu a exclus ca ţara să folosească accidentul ca scuză pentru a întârzia aprobarea.