Românii care fac bani din Instagram. Planifică toate pozele pentru cât mai multe like-uri
Your browser doesn't support HTML5 video.
Cei care ajung să fie urmăriți de mii sau sute de mii de oameni pe Instagram pot câștiga între 500 și 1500 de euro la o singură postare.
Vacanțele exotice sau închirierea studiourilor foto și video sunt doar câteva dintre trucurile la care apelează creatorii de conținut pentru a-și dezvolta conturile de Instagram.
Alexandra are 26 de ani. A absolvit Facultatea de Marketing, iar acum lucrează în vânzări pharma. Pasiunea sa este, însă, fotografia, iar în ultimul an a început să investească mai mult timp, dar și bani pentru contul ei de instagram.
Alexandra: ”Cumva aceste elemente aduc un plus de valoare fotografiei.Trebuie să fii şi autentic, pentru că de cele mai multe ori devii o sursă de inspiraţie, iar pozele sunt repetitive şi trebuie să aduc ceva nou tot timpul.”
Alexandra își alege vacanțele şi pentru locurile speciale în care îşi poate face poze, merge la cursuri de social media și își cumpără sau închiriază frecvent elemente de decor, care o ajută să-i impresioneze pe cei care o urmăresc.
Alex Damian, fotograf: ”Competiţia este din ce în ce mai mare, iar conţinutul este din ce în ce mai diversificat, iar atunci apelezi la diverse propsuri. Începi să ai colaborări cu diverse brand-uri sau chiar cu producători de mașini, care îți pot închiria o mașină tocmai pentru un astfel de shooting, încât tu să vii cu niște imagini cât mai atractive.”
Mai nou, au început să apară inclusiv studiouri foto și video gândite special pentru creatorii de conținut online. Tinerii plătesc între 50 şi 100 de euro pentru o oră petrecută într-un spaţiu special amenajat.
Arhitect: ”Inclusiv în zona băilor am încercat să facem ceva ce creatorii de conţinut ar putea să găsească amuzant şi bun de postat. Fiecare centimentru din spaţiul nostru este dedicat creatorilor de conţinut, oamenilor care sunt conectaţi în lumea like-urilor.”
În România, au fost organizate inclusiv festivaluri dedicate pasionaților de Instagram. Peste 700 de fotografii și 4000 de povești filmate care dispar după 24 de ore au fost postate pe rețeaua socială în urma celui mai recent eveniment de genul acesta.
Ședințele foto în locuri spectaculoase, realizate cu ajutorul fotografilor profesioniști, îi pot costa pe creatorii de conținut între 100 și 300 de euro. Totul pentru a obține acele imagini care primesc mii de like-uri și zeci de comentarii pe Instagram și a le atrage atenția, într-un final, celor care sunt dispuși să-i plătească pentru a face publicitate online.
Specialist online marketing: ”De la 5000-10.000 de followeri, deja putem să ne monetizăm conținutul. Un creator de conținut poate să ceară de la 500 euro până la 1000 - 1500 euro pentru o singură postare din cadrul unei campanii.”
Instagram a atins anul trecut pragul de 1 miliard de utilizatori activi la nivel global, iar în România se estimează că sunt în jur de 2,5 milioane de persoane care au cont pe rețeaua socială.