Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Primul fast-food în care servirea se face cu ajutorul roboților. Clienții nu mai intră în contact cu nimeni

Your browser doesn't support HTML5 video.

Un cunoscut lanţ internaţional de fast-food a deschis, la Moscova, primul restaurant cu un sistem complet automatizat de servire a preparatelor culinare.

Asta înseamnă că angajaţii nu mai intră deloc în contact cu clienţii.

Este momentul potrivit, pentru că roboţii asigură păstrarea distanţei de siguranţă sanitară, în plină pandemie de Covid.

Însă, mulţi se tem că tehnologia ameninţă locurile de muncă ale angajaţilor umani, în carne şi oase.

Un braţ robotizat, conceput special, adună preparatele culinare şi sucurile de pe o bandă rulantă, apoi le plasează într-un punct de colectare, de unde sunt preluate de client.

Sistemul automat foloseşte tehnologia de recunoaştere facială. Când un client plasează comanda, o cameră video îi "citeşte" datele biometrice. Apoi, la punctul de colectare a produselor, sistemul identifică chipurile, astfel că fiecare primeşte fix meniul pe care l-a comandat.

Citește și
Experți: Românii riscă să piardă sute de mii de joburi în viitor. Meseriile cele mai afectate
Experți: Românii riscă să piardă sute de mii de joburi în viitor. Meseriile cele mai afectate

Dmitry Ageev, director pentru inovare: „Este un tip modern de restaurant, pe care l-am deschis ca un incubator de idei. Este cumva un concept, care să ne arate viitorul digital, cum ar funcţiona restaurantele fast-food, cum ar interacţiona cu clienţii.”

Sistemul automat de livrare completează sistemul de selectare a produselor dorite, deja comun în restaurantele fast-food.

Desigur, mâncarea este în continuare preparată de oameni. Compania susţine că sistemul de recunoaştere facială stochează datele biometrice doar temporar, până la finalizarea comenzii.

Însă, clientul poate să-şi dea acordul pentru participarea la programul de loialitate. În acest caz, la următoarea vizită e recunoscut și, dacă e un client fidel, are parte şi de oferte speciale. Tehnologia sporeşte considerabil productivitatea şi viteza servirii. Dmitry Ageev, director pentru inovare: „Un astfel de restaurant este de câteva ori mai eficient decât unul obişnuit.”

Irina Gushchina, director PR: „Dacă te uiţi la orice industrie, orice sector al pieţei, vei vedea peste tot dezvoltarea procesului de digitalizare. Ar fi straniu să nu se întâmple asta şi în sectorul serviciilor alimentare.”

Dar o întrebare se impune de la sine. Ameninţă sau nu tehnologia locurile de muncă? Nu - răspund responsabilii lanţului de restaurante fast food: numărul angajaţilor la restaurantul cu roboţi din Moscova nu se vă schimba, ci doar rolurile lor.

Irina Gushchina, director PR: „Aşa cum ne arată experienţa, introducerea inovaţiilor schimbă tipul de joburi şi sarcinile care le revin angajaţilor."

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult