Premieră mondială. Suedia transformă o autostradă într-un drum care va încărca mașinile electrice din mers
Autostrada electrică ar putea fi extinsă cu încă 3000 de kilometri de drumuri electrice în Suedia până în 2045, potrivit Euronews.
În contextul în care Uniunea Europeană a adoptat, în aprilie, o lege istorică, prin care toate mașinile noi vândute vor trebui să aibă zero emisii de CO2 începând cu 2035, țările europene se grăbesc să pregătească infrastructura necesară pentru o mobilitate fără combustibili fosili.
Iar Suedia transformă acum o autostradă într-un drum electrificat permanent - primul de acest fel din lume. Pe un astfel de drum electric, mașinile și camioanele se vor putea reîncărca în timpul mersului.
Experții spun că încărcarea dinamică le permite să parcurgă distanțe mai mari având baterii mai mici, și să evite așteptarea la stațiile de încărcare.
Suedia a fost pionier în domeniul drumurilor electrificate prin mai multe proiecte pilot, inclusiv primul drum electric temporar din lume.
Autostrada aleasă, ruta europeană E20, leagă centrele logistice dintre Hallsberg și Örebro, situate în mijlocul celor trei mari orașe ale țării, Stockholm, Göteborg și Malmö.
Cum funcționează?
Proiectul se află în prezent în faza de achiziții publice și este planificat să fie construit până în 2025.
Metoda de încărcare pentru E20 nu a fost încă decisă, dar există trei tipuri de încărcare: sistemul catenar, sistemul inductiv și sistemul conductiv.
Sistemul catenar poate fi utilizat numai pentru vehiculele grele, deoarece utilizează cabluri aeriene pentru a furniza energie electrică unui tip special de autobuz sau tramvai.
În 2018, Trafikverket a inaugurat prima cale ferată de încărcare pentru vehicule electrice pe drumurile publice din lume. De-a lungul unei porțiuni de 2 km, o șină electrică a fost frezată în asfalt, pe care camioanele electrice coboară un braț mobil, care primește energie.
Încărcarea conductivă funcționează ca un pad de încărcare pentru smartphone-uri. În loc să conectezi un încărcător, aceste vehicule electrice speciale au un pad sau o placă pe șosea, iar atunci când vehiculul se află deasupra, pad-ul încarcă vehiculul fără fir.
Sistemul de încărcare inductivă folosește un echipament special, îngropat sub drum, care trimite electricitate către o bobină din vehiculul electric. Bobina din vehicul folosește apoi acea electricitate pentru a încărca bateria.
Sursa: Euronews
Etichete: Suedia , masini , masini electrice , myimpact
Dată publicare: 02-05-2023 15:34