Marian Andrei a testat trei dintre cele mai spectaculoase și scumpe biciclete electrice de pe piață
Your browser doesn't support HTML5 video.
Iar când vine vorba de ieșit prin natură... nimic nu le întrece.
Marian Andrei a testat trei dintre cele mai spectaculoase modele de pe piață. Sunt scumpe... vă spunem de pe-acum.
Bicicletele electrice sunt tot mai populare, în ciuda prețurilor ridicate. Sunt o combinație între bicicletă clasică și moped.
Diferența e că motorul electric intervine doar atunci când folosim pedala. Așa controlăm accelerația și viteza. Fenomenul electrificării se întâmplă pe toate categoriile de biciclete: de la cele de oraș până la cele de șosea ori munte.
Cele mai noi modele dezvoltă puteri uriașe, iar orice urcare, oricât de abruptă, e aproape floare la ureche. Aproape!
Marian Andrei: "Motorul electric mă ajută la fiecare pedalare, nu pot să profit de el până nu încep și eu să pedalez. Încep să mă mișc și simt cum motorul electric începe să lucreze. Imediat ajung la 25 de kilometri pe oră. Pedalez mai tare, încerc să prind viteză pentru acest dâmb...”
Modelele pe care noi le folosim sunt pentru munte - așa că rezistă cu bine la sărituri, coborâri rapide, căzături, ploaie ori muuult praf.
Marius Gorgan, Sportguru: "Te poți folosi de motorul electric în funcție de nivelul de asistență, undeva pe eco poți să faci 120-130 kilometri. Dar pe turbo unde ai cea mai multă putere undeva la 60-70 de kilometri."
Viteza maximă este de 25 de kilometri pe oră. În modul off-road, limitarea poate fi scoasă iar viteza maximă urcă până la 65 de kilometri pe oră. Autonomia scade însă la jumătate.
Pentru pedalare ușoară, pentru pedalare agresivă bicicleta electrică este pentru absolut orice mediu, nu doar pentru oraș.
Clar ajută foarte mult când ai un oraș cu foarte multe dealuri, pentru persoane care au probleme cu inima, pentru persoane care au avut accident și nu mai pot pedala ca înainte sau pentru persoane care vor să ducă tura la extrem sau să se plimbe mai mult.
Pot fi încărcate ușor. Unele modele au baterii detașabile și pot fi înlocuite. Se încarcă la orice priză, chiar și-n casă. Astăzi am adus în off-road trei modele de la trei producători, similare ca preț și performanță. Dacă ar fi autoturisme, ar fi supercar-uri. Specialized, Ghost ori Cannondale.
Marius Gorgan, Sportguru: "Bicicletele Specialized sunt un fel de Ferrari al bicicletelor. Ei sunt printre primii care au venit cu mountain bike produs de masă. Au intrat târziu în jocul ăsta al electricelor dar o fac bine, cu motoare proprii. Sunt niște biciclete premium care costă mult dar sunt specializate."
Următoarea bicicletă este Ghost. Made in Germany.
Marian: ”Ghost este un brand indie, mai de atelier. Sunt foarte tari, mie imi place metoda lor de a gândi geometria pentru mase ci pur și simplu când ai luat bicicleta știi sigur că îți place sau nu place. În principiu dacă te sui pe ea și îți place, știi cu siguranță că va rămâne bicicleta ta pe vecie. Am 7000-8000 de kilometri, de doi ani merg cu ea și mi s-a potrivit din prima."
Din SUA vine Cannondale.
Marian: "Cannondale sunt din aceeași breazlă cu Specialized. Sunt niște oameni care pun foarte mare accent pe brandul lor. Materialele pe care le folosesc sunt premium. Au o filosofie foarte interesantă cu geometria. Absolut totul trebuie să se potrivească, de la pipă la ghidon, manșoane. Ei au chestia asta de a produce totul inhouse, sunt un brand din SUA ca Specialized, Trek, Giant.
"Bicicleta asta cântărește sub 20 de kilograme ca și cealaltă, a mea cântărește 23 de kilograme, e și de generație mai veche. Bateriile evoluează foarte repede..”.
Din păcate, prețurile sunt încă mari.
Dincolo de baterii, aceste biciclete cam cele mai bune componente din lume pentru suspensie, frâne ori cadru.
Cele mai ieftine biciclete electrice pornesc de la 4000-5000 de lei.