Instagram testează ascunderea like-urilor în România. Ce efecte are schimbarea
Your browser doesn't support HTML5 video.
Galerie foto
Schimbările nu sunt deloc în avantajul celor care câștigă bani din asta, numiţi "influenceri".
Roberto de Rosa este unul dintre cei mai populari influenceri din Italia. Este urmărit de aproape 400.000 de oameni pe Instagram. Câștigă și bani din asta și speră ca Instagram să renunțe la ideea de a ascunde like-urile.
Roberto, influnecer din Italia: „Instagram a decis să ascundă like-urile în Italia din luna iulie. De atunci oamenii nu mai văd numărul like-urilor sau al vizualizărilor pe Instagram. E o schimbare mare pentru noi în Italia. Oamenii nu mai sunt motivați să rămână pe Instagram. Mulți și-au mutat activitatea pe TikTok.”
Instagram a făcut teste în ultimele luni și în Australia, Canada, Brazilia și Japonia, iar românii care sunt stabiliți acolo au simțit deja schimbările.
Mihaela Popa: Travel Blogger: „Părerile sunt împărțite. Unora le place, altora nu le place treaba asta. Depinde ce engagement au avut înainte. Dacă au avut engagement mare nu le convine, dacă nu, le convine și depinde cum afectează şi algoritmul pentru că atunci când vezi 2000, 5000 de like-uri la un post, poate îți vine și ție să dai un like. Dacă nu le vezi, nu mai reacţionezi, treci peste postare.”
Potrivit unui studiu recent, în țările unde au fost ascunse like-urile a scăzut interacțiunea utilizatorilor chiar și cu 30%. Cei mai afectați au fost cei care au între 20.000 și 100.000 de urmăritori.
Sabina Cornovac, consultant Social Media: „Este cea mai mare modificare pe care Facebook a făcut-o la nivel de interacțiune în foarte mulți ani din punct de vedere al engagement-ului. Oamenii s-au speriat foarte tare. Au zis gata s-a dus cu contentul lor, nu mai pot arăta cât sunt ei de "influenceri", dar va crește calitatea conținutului, dar nu sunt sigură că Facebook își dorește cu adevărat acest lucru. Își dorește la final de zi bani.”
Selly, vlogger: „Până la urmă tot ce există în social media ne pune în evidență niște dorințe primare, pe care noi ca oameni le avem, dorința de validare, dorința de a fi apreciați de cei din jur, dorința de a ieși în evidență. Sunt niște lucruri pe care oamenii i-au avut de zeci de mii de ani.”
Instagram a început să facă săptămâna aceasta teste și în Statele Unite ale Americii, dar și în România. Decizia nu este, însă, definitivă. Potrivit specialiștilor în social media, există posibilitatea ca la începutul anului 2020 să se schimbe situația.