Modifica setarile cookie
Toate categoriile

iLikeIT. Care sunt cele mai noi tehnologii din domeniul realității augmentate aflate la CES - Las Vegas

Your browser doesn't support HTML5 video.

Realitatea este că indiferent în ce domeniu lucrezi este posibil ca la un moment dat să ajungi să-ți faci treaba cu ajutorul realității agumentate sau virtuale.  

O facem și noi, aici, în televiziune de câțiva ani deja. Se întâmplă și în industria filmului, în publicitate, vânzări, artă, educație sau în armată. În 2023 soldații se pregătesc în VR pentru război. Am testat cele mai noi tehnologii din domeniu la CES, în Las Vegas.

Una dintre cele mai mari companii din Coreea de Sud a lansat anul acesta la CES prima versiune a unui centru comercial virtual, în care utilizatorii pot participa la diverse activități.

Sute de oameni au testat această experiență la târg. Unii dintre ei au participat și la lansări de produse, spectacole și diverse alte activități care au loc de obicei într-un centru comercial

Joshua Kim, Lotte Data Communication Company: ”Este un nou mediu. Ideea de a explora un nou spațiu digital creat de oameni este foarte interesantă. Acest conținut este scris și proiectat de artiști și arhitecți ai companiei. Este un nou spațiu”.

Iulia: Poți proba haine? Poți testa produse de machiaj?

Joshua: Da, da. Eu n-am testat produsele de machiaj, dar poți proba haine în zona de cumpărături, iar partea cea mai bună este că primești varianta digitală a hainelor, iar prin aplicația de pe telefon, printr-un cod QR, poți să comanzi și varianta reală a produselor.

În plus, compania se laudă că acesta ar fi și un mod mai sustenabil de a face cumpărături. Pe lângă faptul că nu mai pierzi la fel de mult timp prin magazine, ajungi să-ți faci o idee mai clară asupra produselor pe care vrei să le comanzi. O experiență de care vom avea parte și în versiunea virtuală a celui mai mare aeroport din Coreea de Sud. Și ei și-au prezentat tehnologile anul acesta în Las Vegas.

Poți parcurge procedurile tale de sosire sau plecare. Te poți plimba prin aeroport pentru a vedea care este traseul tău. Astfel poți câștiga foarte mult timp în ziua călătoriei, în special pentru cei care au emoții atunci când călătoresc. Practic poți vizita aeroportul din orice colț al lumii, dar sistemul nu este gândit doar pentru pregătirea călătoriei, ci și pentru spectacolele sau expozițiile care au lor în aeroport. Poți explora și magazinele. Poți face toate astea prin intermediul telefonului.

Tot aeroportul a fost reprodus pentru metaverse cu ajutorul unui robot. Un dispozitiv care poate scana până la 5mp în fiecare secundă și are o autonomie de opt ore după fiecare încărcare. Cel mai mare succes l-au avut, însă, cu sistemul lor virtual de înregistrare a pasagerilor.

Smart Pass este un sistem prin care pasagerii își vor putea înregistra informațiile cu ajutorul telefonului sau prin sistemele din aeroport în așa fel încât să nu mai fie nevoie să-și prezinte tot timpul pașaportul la punctele de control, la porțile de îmbarcare. Chiar și la punctele de securitate vor exista culoare speciale pentru ei.

Iar în cazul în care plănuiți să călătoriți mai mult în lumea virtuală decât în cea reală, iată că Sony se pregătește să lanseze un sistem video care ar putea depăși performanțele oricărui motor grafic. Au testat deja echipamentul pe trei dintre jucătorii echipei Manchester City.

Versiunile lor digitale driblează acum într-un metaverse creat special pentru echipa din Premier League.

”Folosim șapte senzori care captează volumetric pe oricine se află în centru, iar apoi avem nevoie de doar 10 – 15 secunde pentru a-i reproduce. Suntem atenți la toate detaliile, orice culoare pe care o au pe ei, felul în care arată părul. Absolut totul. Imaginile pot fi încărcate ulterior oriunde vrem„.

Sistemul nu a fost lansat oficial. Este încă în faza de testare. O inovație pentru care și-au arătat interesul mai mulți giganți din tehnologie.

Iulia Ionescu: ”Nu am absolut niciun senzor pe mine, nu este nevoie de nimic altceva decât de camerele care mă împrejmuiesc și mă filmează acum pentru a transmite imaginile pe ecranul din spatele meu”.

Nu este un secret pentru nimeni faptul că experiențele virtuale și elementele din realitatea augmentată sunt folosite acum și în educație, medicină, industria auto, aviație și nu numai. Ochelarii Magic Leap, de exemplu, îi ajută pe arhitecți să reproducă spațiile pe care urmează să le construiască. O modalitate prin care pot testa diferite dimensiuni și texturi înainte de finalizarea lucrărilor. O tehnologie folosită și în pregătirea militarilor. Pentru ei sunt reproduse imaginile de pe front. Experiențe imersive prin care sunt testați în repetate rânduri.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult