Doar câțiva români mai cumpără măcar o carte pe an. Petiție pentru promovarea cititului
Your browser doesn't support HTML5 video.
Acţiunea propune ca în reclame sau postări pe rețelele sociale să apară cărți românești.
Campania este prezentată la iLikeIT de Marin Andrei și oaspeții săi, Bogdan Costin și Andreea Lupescu.
”Cele mai recente statistici arată că 93,5% dintre români nu cumpără nici măcar o carte pe an. Piața de carte din România este una dintre cele mai mici din UE, iar cititul este rareori încurajat.
Considerăm că lectura este o activitate esențială, care contribuie la dezvoltarea cognitivă. Printre beneficiile cititului se numără: îmbogățirea vocabularului și a memoriei, dezvoltarea gândirii critice și a imaginației, reducerea stresului, dezvoltarea emoțională și mentală, îmbunătățirea concentrării.
Cerem CNA să introducă pe posturile TV un mesaj de interes public: „Pentru o dezvoltare armonioasă, citiți cel puțin o carte pe lună!”
Credem cu tărie că lectura este esențială pentru o dezvoltare armonioasă și că acest mesaj este la fel de important ca toate celelalte existente deja în spațiul public. De asemenea, considerăm că este important să existe un îndemn constant la citit, iar un mesaj de interes public este cu adevărat necesar”, susțin cei de la bookvertising.ro, inițiatorii petiției.