Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Aplicația românească ce ajută la respectarea GDPR. Ce companii au luat amenzi de sute de milioane de euro

Your browser doesn't support HTML5 video.

Au trecut 3 ani de când GDPR a intrat în vigoare. Măsura care ar trebui să ne protejeze datele personale pe internet este în continuare ignorată de multe companii românești care riscă amenzi usturătoare.

Uniunea Europeană a dat până acum amenzi în valoare de peste 1 miliard de euro.

Legea asta există de prin 1995, dar abia acum au început să apară amenzile.

”GPDR este un regulament la nivelul Uniunii Europene care reglementează protecția datelor cu caracter personal ale persoanelor fizice. În GDPR există un set de obligații pe care fiecare companie trebuie să-l respecte, iar persoanele fizice cărora le sunt prelucrate datele au mai multe drepturi. Unul dintre principalele drepturi este acela de a fi informat. Adică toate persoanele fizice cărora le sunt prelucrate datele trebuie să știe cum le sunt prelucrate datele și să primească de la compania respectivă mai multe detalii despre această prelucrare”, explică Paul Băbuș, de la startgdpr.ro.

”Termenul GDPR este deja cunoscut tuturor și, din păcate, este înconjurat de multe greșeli și multe mituri. Orice companie din Uniunea Europeană, de la magazinul de cartie cu un singur angajat, până la companiile cu sute de mii de oameni, trebuie să respecte regulile GDPR”, spune și Cosmin Ștefan Dobrin.

Citește și
Camera de bord
Șoferii care își pun o cameră de bord în mașină trebuie să respecte GDPR? Explicația autorităților române

 

Amenzile, în special pentru breșe de securitate

 

Există un site, GDPR Enforcement Tracker, pe care apar toate amenzile primite până acum de companii pentru încălcarea GDPR.

Amazon, de pildă, a fost amendată cu 746 de milioane de euro, WhatsApp cu 225 de milioane de euro, Google cu 50 de milioane de euro, companii de telecomunicații, companii aeriene, hoteluri.

”Cel mai des, amenzile se iau pentru breșe de securitate”, afirmă Paul Băbuș.

”Noi încefcăm să ne adresăm companiilor mici și mijlocii care poate nu au bugetul pentru a implementa GDPR-ul împreună cu niște avocați. Și atunci noi am creat o alternative digitală, de tipul self service, prin care să simulaăm procesul de consultanță”, explică Dobrin.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult