Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Ce înseamnă investiția în artă și cum alegem un tablou care ar putea să-și crească valoarea în timp

Your browser doesn't support HTML5 video.

În vremuri cu scumpiri, tot mai mulți românii încearcă să-și protejeze economiile investind în obiecte frumoase.

Alese cu înțelepciune, operele de artă pot fi mai puțin vulnerabile în fața crizei economice, spun specialiștii. Iar valoarea lor e posibil să crească în timp.

Ce înseamnă investiția în artă?

Ioana Spiridon, expert în artă: „Dacă privim în timp, investiția în artă s-a dovedit a fi o modalitate stabilă și sigură de a avea randament financiar în timp ce ne bucurăm de ceva frumos. Cred că prin calitățile sale interne, frumosul, infeabilul, arta a făcut față crizelor economice de-a lungul timpului, cel mai bun exemplu fiind criza economică din 2008, când piața de artă a explodat pur și simplu”.

Cum facem să alegem acel tablou care are potențialul să-și crească valoarea în timp?

Citește și
ibani
În ce investim, în funcție de vârstă. Ce este "Regula lui 120"

Ioana Spiridon, expert în artă: „Probabil multe persoane se tem să investească în artă, gândindu-se că au nevoie de cunoștințe de teoria și istoria artei, dar un prim pas este să viziteze expozițiile de artă, să se îndrăgostească de aceste obiecte, să cerceteze puțin care sunt tranzacțiile publice pe partea de artă și apoi să ia contact cu galeriile reprezentative în acest domeniu”.

Ca începător, la ce ne uităm? Cum alegem în ce să investim?

Ioana Spiridon, expert în artă: „Cu siguranță, renumele artistului este un factor care influențează decizia de achiziție și este corelată cu valoarea lucrărilor scoase la vânzare. Tehnica influențează prețul numai în măsura în care clientul este pasionat de o tehnică anume”.

Cât de mult poate să crească valoarea unei opere? Exemple?

Ioana Spiridon, expert în artă: „Nu este o rețetă, însă în ultimii ani, în ceea ce privește arta contemporană, am avut câteva surprize foarte plăcute. Cel mai evident exemplu este cazul artistei Irina Dragomir, care în timpul ediției Young Blood din 2019 tranzacționa lucrări în jur de 500 de euro, iar acum în cadrul licitațiilor de artă contemporană lucrările ei se vând cu peste 5.000 de euro. Un alt exemplu ar fi cel al lui Felix Aftene. Tot înainte de pandemie, cam prin 2018-2019, astfel de lucrări se tranzacționau cu o valoare medie de 1.500 de euro, iar astăzi lucrările lui depășesc 15.000 de euro”.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult