Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Inteligența artificială, tot mai utilă pentru polițiști. Timpul-record în care a întocmit un raport. „A fost 100% corect”

Inteligența artificială a pătruns în companii, în școli, iar mai nou îi ajută și pe polițiști. Iată de ce folosesc oamenii legii AI. 

Departamentul de poliție din Oklahoma City este unul dintre puținele din Statele Unite care experimentează chatbot-uri AI. Scopul? Elaborarea rapoartelor pentru diverse incidente.

O cameră corporală de luat vederi a înregistrat cuvintele și sunetele care s-au auzit în timp ce sergentul de poliție Matt Gilmore și câinele său K-9, Gunner, au căutat un grup de suspecți timp de aproape o oră, scrie NBC News.

În mod normal, sergentul de poliție din Oklahoma City și-ar fi luat laptopul și ar fi petrecut alte 30 până la 45 de minute scriind un raport amănunțit despre misiunea în care a fost implicat. De data aceasta, însă, toată această muncă a fost făcută de inteligența artificială.

Pornind de la toate sunetele și discuțiile captate de microfonul atașat la bodycam-ul lui Gilbert, instrumentul AI a întocmit un raport în doar 8 secunde.

Citește și
Generația Z și inteligența artificială
Cumpărătorii din Generația Z vor apela la inteligența artificială în acest sezon de sărbători. Ce îi determină să facă asta

„A fost un raport mai bun decât aș fi putut scrie eu vreodată și a fost 100% corect”, a spus Gilbert.

Inteligența artificială a menționat chiar și un fapt pe care polițistul nu își amintea să-l fi auzit: menționarea de către un alt ofițer a culorii mașinii din care au fugit suspecții.

Inteligența artificială schimbă regulile jocului în Poliție

La departamentul de poliție din OklahomaCity, ofițerii de poliție care au încercat această tehnologie sunt încântați de economisirea timpului, în timp ce unii procurori, observatori ai poliției și specialiști în domeniul juridic sunt îngrijorați de modul în care aceasta ar putea modifica un document fundamental în sistemul de justiție penală, care joacă un rol important în ceea ce privește persoanele care sunt urmărite penal sau încarcerate.

Construit cu aceeași tehnologie ca ChatGPT și vândut de Axon, cunoscut mai ales pentru dezvoltarea Taser și ca furnizor dominant de camere corporale în SUA, acesta ar putea deveni ceea ce Gilbert descrie ca o altă „schimbare a jocului” pentru munca polițiștilor.

„Ei devin ofițeri de poliție pentru că vor să facă muncă de poliție, iar a-și petrece jumătate din zi introducând date reprezintă doar o parte plictisitoare a muncii. O parte pe care o urăsc”, a declarat Rick Smith, fondator și CEO al Axon, cel care a spus despre noul produs AI - numit Draft One - că a înregistrat „cea mai pozitivă reacție” dintre toate produsele companiei.

„Acum, există cu siguranță îngrijorări”, a adăugat Smith. În special, el a declarat că procurorii care instrumentează un caz penal doresc să se asigure că ofițerii de poliție - și nu doar un chatbot AI - sunt responsabili pentru redactarea rapoartelor, deoarece aceștia ar putea fi nevoiți să depună mărturie în instanță cu privire la ceea ce au văzut.

„Ei nu vor niciodată să aibă în boxa martorilor un ofițer care să spună: „AI-ul a scris asta, nu eu””, a spus Smith.

Tehnologia AI nu este o noutate pentru secțiile de poliție, care au adoptat instrumente algoritmice pentru a citi plăcuțele de înmatriculare, a recunoaște fețele suspecților, a detecta sunetele împușcăturilor și a prezice unde ar putea avea loc infracțiunile. Dar introducerea rapoartelor de poliție generate de inteligența artificială este atât de nouă încât există puține metode care ghidează utilizarea lor.

Preocupările legate de faptul că prejudecățile rasiale ale societății sunt încorporate în tehnologia AI sunt doar o parte din ceea ce Aurelius Francisco, activist al comunității din Oklahoma City, consideră „profund îngrijorător” în legătură cu noul instrument, despre care a aflat de la The Associated Press.

„Faptul că tehnologia este utilizată de aceeași companie care furnizează Taser departamentului este suficient de alarmant”, a declarat Francisco, co-fondator al Fundației pentru Eliberarea Minților din Oklahoma City.

El a declarat că automatizarea acestor rapoarte va „facilita capacitatea poliției de a hărțui, supraveghea și exercita violență asupra membrilor comunității. În timp ce ușurează munca polițiștilor, aceasta îngreunează viața persoanelor de culoare”.

Înainte de a încerca instrumentul în Oklahoma City, oficialii poliției l-au prezentat procurorilor locali, care au recomandat prudență înainte de a-l utiliza în cazuri penale cu miză mare. Deocamdată, acesta este utilizat doar pentru rapoartele care au legătură cu incidente minore și care nu duc la arestarea cuiva.

„Deci fără arestări, fără infracțiuni, fără infracțiuni cu violență”, a declarat căpitanul de poliție Jason Bussert, care se ocupă de tehnologia informației pentru departamentul de 1.170 de ofițeri din Oklahoma City.

Polițiștii din Indiana sunt îndemnați să utilizeze Draft One

Nu același lucru se întâmplă într-un alt oraș, Lafayette, Indiana, unde șeful poliției, Scott Galloway, a declarat, pentru AP, că toți ofițerii săi pot utiliza Draft One pentru orice tip de caz și că a devenit „incredibil de popular” de la startul proiectului pilot la început începutul acestui an.

Sau în Fort Collins, Colorado, unde sergentul de poliție Robert Younger a declarat că ofițerii sunt liberi să îl folosească pentru orice tip de raport.

Pe lângă utilizarea inteligenței artificiale pentru a analiza și a rezuma înregistrările audio, Axon făcut un experiment cu viziunea computerizată pentru a rezuma ceea ce se „vede” în înregistrările video, dar a realiza rapid că tehnologia nu este pregătită.

„Având în vedere toate sensibilitățile legate de poliție, de rasă și de alte identități ale persoanelor implicate, acesta este un domeniu în care cred că va trebui să lucrăm serios înainte de a-l introduce”, a declarat Smith, CEO-ul Axon, descriind unele dintre răspunsurile testate ca nefiind „rasiste în mod deschis”, ci insensibile în alte feluri.

Aceste experimente au determinat Axon să se concentreze pe partea audio a produsului.

Tehnologia se bazează pe același model generativ de inteligență artificială care alimentează ChatGPT, realizat de OpenAI, cu sediul în San Francisco. OpenAI este un partener de afaceri apropiat cu Microsoft, care este furnizorul de cloud computing al Axon.

„Folosim aceeași tehnologie de bază ca și ChatGPT, dar avem acces la mai multe butoane și cadrane decât ar avea un utilizator ChatGPT real”, a declarat Noah Spitzer-Williams, care gestionează produsele AI ale Axon.

Deși Axon nu va spune câte departamente de poliție folosesc tehnologia, experții și oficialii din domeniu se așteaptă ca rapoartele generate de inteligența artificială să devină mai omniprezente în lunile și anii următori.

Înainte ca acest lucru să se întâmple, juristul Andrew Ferguson ar dori să vadă mai multe discuții publice despre beneficiile și potențialele prejudicii.

„Sunt îngrijorat de faptul că automatizarea și ușurința tehnologiei i-ar face pe ofițerii de poliție să fie mai puțin atenți cu scrisul lor”, a declarat Ferguson, profesor de drept la American University, care lucrează la ceea ce se așteaptă să fie primul articol de revizuire a legii privind tehnologia emergentă.

Ferguson a declarat că un raport al poliției este important pentru a determina dacă suspiciunea unui polițist „justifică pierderea libertății cuiva”. Uneori este singura mărturie pe care o vede un judecător, în special pentru infracțiuni minore.

Rapoartele de poliție generate de oameni au, de asemenea, defecte, a spus Ferguson, dar este o întrebare deschisă cu privire la care este mai fiabil.

Pentru unii ofițeri care au încercat sistemul, acesta schimbă deja modul în care răspund la o infracțiune raportată. Ei povestesc ce se întâmplă, astfel încât camera să surprindă mai bine ceea ce ar dori să scrie.

Pe măsură ce tehnologia prinde contur, Bussert se așteaptă ca polițiștii să devină „din ce în ce mai verbali” în descrierea a ceea ce au în față.

După ce Bussert a încărcat înregistrarea video a unei opriri în trafic în sistem și a apăsat un buton, programul a produs un raport în stil narativ, într-un limbaj conversațional, care includea date și ore, exact așa cum ar fi scris un polițist din notițele sale, totul pe baza înregistrării audio din camera corporală.

„A durat literalmente câteva secunde”, a spus Gilmore, „și a fost făcut până în punctul în care mi-am spus: 'Nu am nimic de schimbat'”.

La sfârșitul raportului, ofițerul trebuie să dea click pe o căsuță care indică faptul că raportul a fost generat cu ajutorul inteligenței artificiale.

Așadar, chiar dacă stârnește unele îngrijorări, folosirea inteligenței artificiale de către polițiști cu scopul de a elabora rapoarte pentru diverse incidente poate aduce și lucruri pozitive.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult