Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cumpărătorii din Generația Z vor apela la inteligența artificială în acest sezon de sărbători. Ce îi determină să facă asta

Pe măsură ce sezonul cumpărăturilor de sărbători se apropie, există noi moduri prin care comercianții speră să stimuleze afacerile.

Uitați de strategia veche de navigare și cumpărare. Anul acesta, la shopping, tinerii cumpărători doresc să beneficieze de ajutorul inteligenței artificiale.

„Folosesc instrumente AI cu generatoare și lucruri pentru idei. Așa că, la fel ca ChatGPT, toate ideile îți oferă o listă”, a spus, pentru CBS News, Brooke, o studentă de la Universitatea din Pittsburgh.

„Dacă am nevoie de idei, cum ar fi lucruri pe care să i le cumpăr tatălui meu de ziua lui, nu știu ce să fac”, a afirmat Nina, și ea studentă în Pittsburgh.

Conform unui sondaj realizat de Fiverr în parteneriat cu Censuswide, la care au participat peste 2.500 de consumatori și peste 2.500 de șefi de IMM-uri din Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Franța, Germania și Australia, comercianții cu amănuntul elaborează strategii pentru a ajunge la noi consumatori. Aceștia vizează în special cumpărătorii din Generația Z.

„Așadar, 43% dintre cumpărătorii din Generația Z pe care i-am chestionat au spus că intenționează să cheltuiască mai mulți bani în acest an, iar apoi mai mult de jumătate dintre ei au spus că vor să folosească inteligența artificială ca asistență la cumpărături”, a declarat Laura Podesta, manager de relații publice la Fiverr.

Aceasta a explicat ce înseamnă folosirea inteligenței artificiale ca asistență la cumpărături.

„Unii membri din Generația Z au spus că intenționează să folosească ChatGPT pentru a găsi cele mai bune prețuri”, a spus ea.

„Unii folosesc inteligența artificială pentru a căuta cadouri, poate spun: 'Ce pot să-i cumpăr mătușii mele, care are 50 de ani', și apoi primesc o listă de idei”, a adăuigat Laura Podesta.

Unii vor folosi inteligența artificială pentru a crea cadouri de sărbători. KDKA-TV a pus un mesaj în ChatGPT în care a întrebat: „Idei de cadouri de Crăciun pentru mătușa mea, care iubește păsările și tricotajul”, iar rezultatele nu au fost prea rele: o hrănitoare elegantă pentru păsări, fire de tors de lux sau cursuri de tricotat online.

Laura Podesta a spus că retailerii cred că aceste caracteristici vor surprinde obiceiurile de cumpărături ale Generației Z.

„Știm că 70% dintre companii intenționează să investească în inteligența artificială” pentru a optimiza operațiunile, a spus ea.

„39% își măresc reclamele pe rețelele sociale, 35% investesc în strategii de marketing cu influenceri. Așadar, ei cred că au o înțelegere bună asupra cine este clientul lor și unde este clientul lor. Și cheltuiesc aceste fonduri publicitare în consecinţă”, a încheiat aceasta.

De asemenea, 33% dintre comercianți se concentrează pe strategii personalizate de marketing prin e-mail.

29% dintre ei își îmbunătățesc paginile de produse și capacitățile SEO.

Social Media și obiceiurile Generației Z când vine vorba de cumpărături de sărbători 

Platformele de social media joacă un rol crucial în cumpărăturile de sărbători ale Generației Z.

La nivel mondial, 34% dintre consumatorii din Generația Z folosesc TikTok Shop, 25% se bazează pe influențele rețelelor sociale pentru recomandări și 14% apelează la inteligența artificială generativă pentru idei de cadouri, scrie Small Business Trends.

Comercianții răspund prin creșterea prezenței pe rețele sociale precum Facebook și Instagram.

Eforturile comercianților pentru integrarea și personalizarea AI 

Pe măsură ce cumpărăturile online devin tot mai răspândite, aproape 68% dintre comercianții chestionați de Fiverr și Censuswide implementează inteligența artificială în operațiunile lor, cu scopul de a îmbunătăți eficiența și de a oferi experiențe personalizate pentru clienți. Mai exact:

Instrumente AI: 41% dintre comercianți intenționează să investească în instrumente AI pentru a accelera munca, în timp ce 35% doresc să încorporeze AI pe parcursul călătoriei clienților folosind chatbot-uri, marketing personalizat și instrumente de implicare a clienților.

Utilizarea inteligenței artificiale de către Generația Z: Peste 54% dintre consumatorii Generației Z vor folosi inteligența artificială cu scopul de a-i ajuta la cumpărături de sărbători, inclusiv pentru a găsi cele mai bune prețuri, pentru a genera noi idei de cadouri și chiar pentru a crea cadouri de sărbători.

Sondajul a inclus 2.539 de consumatori și 2.508 lideri de afaceri. Colectarea datelor a avut loc în perioada 26 iulie 2024 până în 5 august 2024.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult