Unde fac românii comenzi online. Ora la care se cumpără cel mai mult
Consumatorii doresc să poată cumpăra de la producători locali și din piețe tradiționale prin intermediul platformelor de livrare, deoarece consideră produsele mai sănătoase și de bună calitate și vor să susțină micile afaceri românești.
Platformele de livrare utilizate cel mai des (Mai și Octombrie 2020) FoodPanda – 32% dintre respondenți o utilizează cel mai des (încercată de 56% dintre respondenți) Glovo – 28% (încercată de 60% dintre respondenți) Takeaway – 13% (încercată de 33% dintre respondenți) Bringo – 13% (încercată de 26% dintre respondenți) TAZZ by eMAG – 3% (încercată de 7% dintre respondenți)
Ce magazine online / aplicații de livrare preferă românii, în funcție de categoriiÎn cele două perioade analizate în cadrul studiului, s-au observat schimbări de preferințe în ceea ce privește magazinele online de unde românii aleg să își facă cumpărăturile (întrebările sunt cu răspuns multiplu, de aceea suma procentelor depășește 100%).
Top 10 magazine / aplicații de cumpărături din categoria FMCG (Fast-moving consumer goods) Carrefour – 37% Octombrie 2020, 39% Mai 2020 Kaufland – 35% Octombrie 2020, 45% Mai 2020 eMAG – 28% Octombrie 2020, 31% Mai 2020 Bringo – 23% Octombrie 2020, 17% Mai 2020 Auchan – 23% Octombrie 2020, 32% Mai 2020 Mega Image – 15% Octombrie 2020, 21% Mai 2020 Cora – 14% Octombrie 2020, 14% Mai 2020 Glovo – 12% Octombrie 2020, 9% Mai 2020 Solaris – 1% Octombrie 2020, 4% Mai 2020 Furnicamarket – 1% Octombrie 2020, 2% Mai 2020
Top 10 magazine / aplicații de cumpărături din categoria Catering FoodPanda – 34% Octombrie 2020, 39% Mai 2020 Glovo – 32% Octombrie 2020, 30% Mai 2020 PizzaHut – 26% Octombrie 2020, 32% Mai 2020 Takeaway – 19% Octombrie 2020, 16% Mai 2020 Jerry’s Pizza – 14% Octombrie 2020, 13% Mai 2020 Bringo – 10% Octombrie 2020, 10% Mai 2020 Domino’s Pizza – 8% Octombrie 2020, 12% Mai 2020 Presto Pizza – 7% Octombrie 2020, 9% Mai 2020 UberEats – 5% Octombrie 2020, 9% Mai 2020 CuptorulCuLemne – 4% Octombrie 2020, 3% Mai 2020
Top 10 magazine / aplicații de cumpărături din categoria Fashion eMAG – 66% Octombrie 2020, 44% Mai 2020 H&M – 40% Octombrie 2020, 44% Mai 2020 Fashion Days – 34% Octombrie 2020, 28% Mai 2020 Carrefour – 23% Octombrie 2020, 15% Mai 2020 About You – 20% Octombrie 2020, 13% Mai 2020 Zara – 19% Octombrie 2020, 26% Mai 2020 AliExpress – 18% Octombrie 2020, 12% Mai 2020 Auchan – 16% Octombrie 2020, 12% Mai 2020 Bershka – 16% Octombrie 2020, 18% Mai 2020 Miniprix – 13% Octombrie 2020, 10% Mai 2020
Top 10 magazine / aplicații de cumpărături din categoria Produse farmaceutice Farmacia Tei – 55% Octombrie 2020, 54% Mai 2020 Sensiblu – 32% Octombrie 2020, 33% Mai 2020 FarmaciaLaPretMic – 10% Octombrie 2020, 10% Mai 2020 Medifarm – 8% Octombrie 2020, 8% Mai 2020 Pcfarm – 6% Octombrie 2020, 5% Mai 2020 Pfarma – 5% Octombrie 2020, 8% Mai 2020 Glovo – 5% Octombrie 2020, 5% Mai 2020 Bringo – 5% Octombrie 2020, 5% Mai 2020 Efarma.ro – 5% Octombrie 2020, 4% Mai 2020 Pilulka – 3% Octombrie 2020, 2% Mai 2020
Top 10 magazine / aplicații de cumpărături din categoria Cosmetice eMAG – 45% Octombrie 2020, 50% Mai 2020 Farmacia Tei – 31% Octombrie 2020, 26% Mai 2020 Elefant – 25% Octombrie 2020, 27% Mai 2020 Sephora – 24% Octombrie 2020, 22% Mai 2020 Yves Rocher – 23% Octombrie 2020, 24% Mai 2020 Notino – 22% Octombrie 2020, 19% Mai 2020 Douglas – 12% Octombrie 2020, 11% Mai 2020 Marionnaud.ro – 7% Octombrie 2020, 6% Mai 2020 Makeup.ro – 6% Octombrie 2020, 7% Mai 2020 Pink Panda – 5% Octombrie 2020, 4% Mai 2020
Top 7 magazine / aplicații de cumpărături din categoria Bricolaj Dedeman – 75% Octombrie 2020, 76% Mai 2020 Leroy Merlin – 29% Octombrie 2020, 34% Mai 2020 Hornbach – 21% Octombrie 2020, 15% Mai 2020 Bricodepot – 18% Octombrie 2020, 23% Mai 2020 Mathaus.ro – 7% Octombrie 2020, 9% Mai 2020 Bricoshop.ro – 7% Octombrie 2020, 6% Mai 2020 E-bricolaj.ro – 4% Octombrie 2020, 4% Mai 2020
Momentele în care se cumpără cel mai mult în e-commerce
Traficul crește proporțional în timpul dimineții atât pe Desktop, cât și pe Mobil, însă în timp ce pe Mobil continuă să crească progresiv după ora 11:00 AM, pe Desktop începe să scadă.
Potrivit statisticilor 2Performant, cele mai multe vânzări se fac în intervalul orar 11:00 AM – 15:00 PM pe Desktop, iar pe Mobil în intervalul orar 20:00 – 22:00.
Din punct de vedere al zilelor săptămânii, potrivit eMAG Marketplace, vinerea este ziua în care românii cumpără cel mai mult online, iar la polul opus este sâmbăta. Tot potrivit eMAG, cele mai multe comenzi sunt plasate în prima parte a zilei, cu un vârf de comenzi la ora 13:00 raportat la valoarea acestora și la ora 12:00 PM, raportat la numărul de comenzi.
Decizia de cumpărare se ia în 50% dintre cazuri în prima oră de când cumpărătorul ajunge în magazinul online. Acest procent ceste în creștere de la un an la altul: 46,5% în 2019, 45,2% în 2018 și 42,6% în 2017.
În 66% din cazuri, decizia de cumpărare se ia în primele 24 de ore de la click.
Ca și particularități ale anului 2020, categoria de Articole Sportive a crescut spectaculos la începutul pandemiei (lunile aprilie – mai 2020), cu peste 1.500%, potrivit 2Performant.
De asemenea, numărul de comenzi în categoriile Articole pentru copii & jucării și Sănătate & Îngrijire Personală a fost dublu pe Mobil față de Desktop, iar în categoria Farma, acesta a fost triplu față de Desktop.