Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Românii au cheltuit cu aproape 50% mai mult pe alimente față de 2017. Analiștii dau vina pe inflație

Your browser doesn't support HTML5 video.

În ultimul an, românii au dat peste 100 de miliarde de lei doar pe alimente! Suma este cu aproape 50 la sută mai mare față de anul 2017, iar analiștii dau drept motive inflația, dar și ușoara creștere a consumului.

Interesant este că s-au înmulțit simțitor alimentarele de cartier și băcăniile cu mai multe puncte de lucru. Care obțin totuși un profit mai mic față de hipermarketuri.

Pentru românii care trăiesc în mediul rural sau au rude la țară, gospodărille țărănești rămân o sursă de bază, pentru alimente.

Între timp, cei care cumpără tot ce consumă devin mult mai atenţi şi caută soluții pentru un bugete restrânse. Cifrele Institutului Național de Statistică arată că cel mai mult au crescut, în ultimele 12 luni, prețul zahărului, al untului, al cartofilor și al ouălor.

A fost un moment oportun pentru cei care aduc marfă de la producătorii locali. Au migrat spre orașe, și și-au deschis mici puncte de desfacere. . În România sunt în prezent în jur de 42 de mii de băcănii. Vânzările lor au crescut, în ultimul an, cu 11%, însă nivelul se află sub valoarea inflației. De aici, clienții iau preponderent bere și răcoritoare, cafea și gustări- inclusiv nuci și semințe- dar și lactate și carne, dar în cantități mici.

Însă prețurile cele mai mici sunt, statistic, în magazinele cu volume mari de vânzări- super și hipermarket. Volumul vânzărilor a crescut cu 17%. Aici vin clienții care fac aprovizionarea cel mult săptămânal și care caută un număr mare de sortimente, pentru același aliment.

Femeie: ”Am anumite produse pe care le folosesc de ani de zile”.

Femeie: ”Bag în congelator o parte”.

Majoritatea cumpărătorilor din magazinele mari preferă alimentele preambalate- mezeluri și brânză, ulei, ouă și făină. Cuvântul de ordine este promoția. Dar, pentru a împlini ambele dorințe ale consumatorilor- prețul mai mic și un termen de valabilitate extins- marii comercianți au început să promoveze și această variantă- produsele porționate și vidate pe loc.

De fapt, în ultimul timp marile lanțuri au trimis în teren achizitori care să încheie contracte cu furnizori locali, așa încât să apară, de pildă, într-un hipermarket din Ardeal, alimente din zonă, delimitate de celelalte.

Radu Gherman, Director de achiziții hipermarket: ”Dacă vorbim de lactate sau mezeluri, acest lucru se întâmplă printr-o insulă în spațiul nostru de produse proaspete”.

Potrivit Institului Național de Statisică, românii cheltuie 33% din venituri numai pe alimente.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult