Modifica setarile cookie
Toate categoriile

România a înregistrat unul din cele mai mari ritmuri de creștere din Europa la plățile online

Your browser doesn't support HTML5 video.

Pandemia transformă plata cu cardul într-o necesitate, dovadă că România a înregistrat o creștere de aprope 10 procente la plățile online, în al doilea semestru al acestui an, față de primul. 

Specialiștii spun că sumele vor fi și mai mari în preajma sărbătorilor.

E drept că mai avem mult până să plătim cu cardul la fel de des ca suedezii sau nemții, dar pandemia ne învață să ne ferim tot mai mult de banii cash.

Angajații unei brutării din Brașov își îndeamnă clienții să scoată cardul din portofel.

Reporter: Înainte de pandemie cum era? Angajată brutărie: ”Era cam 60% cash și 40% cu cardul. Acum este 80 - 85% card. Sunt mulți care aduc cardul în țiplă și nu se mai complică cu bani.”

La o cafenea, clienții care preferă totuși să achite cash sunt invitați să își ia singuri restul.

Citește și
Patru bărbați au rămas cu conturile goale. Au încercat să cumpere materiale cu conținut erotic
Patru bărbați au rămas cu conturile goale. Au încercat să cumpere materiale cu conținut erotic

Angajată cafenea: ”Am pus banii pe categorii. Când oaspetele are o anumită comandă, de exemplu de 23 de lei, și el vine cu o bancnotă de 50 de lei, oapete poate să își ia singur restul. ”

Mugur Tureschi, proprietar cafenea: ”Dacă înainte, să zicem acum un an, era undeva la 60%, chiar spre 70% și restul cu cardul, acum proporțiile s-au inversat. Oamenii sunt mai precauți, se feresc să se atingă de cash.”

În piețele din Cluj sau București se folosește cardul. Sunt zile în care 8 clienți din 10 plătesc astfel, față de unul, cel mult doi, acum un an. Vânzătorii spun că și vârstnicii s-au obișnuit cu cardul.

Administrator: "Foarte mulți, foarte mulți. Mai mult plătesc cu cardul decât cu cash, de când cu pandemia. Păi nu mai vor să umble cu bani cash, se tem să nu fie contaminați”.

Fără cash, comercianții nu mai scuipă în palme ca să poată număra banii, gest total contraindicat, mai ales acum, pentru că saliva ajunge pe produsele cumpărate.

Sunt cu aproape 10% mai multe tranzacții cu cardul, în România, în al doilea semestru, față de primul din acest an. Suma totală ajunge la 222 de milioane de euro.

Conform VISA România, țara noastră a înregistrat unul din cele mai mari ritmuri de creștere din Europa la plățile online, o majorare cu peste 60% față de prima jumătate a lui 2019.

Din ATM-uri s-au scos mai puțin cu 6.9 milioane de lei, în trimestrul al doilea al acestui an, față de primul semestru, când în țară a fost și stare de urgență. O scădere cu aproape 13 procente, conform unei analize nocash.ro.

Sergiu Cone, reprezentant site-ul nocash.ro: ”Au crescut în schimb depunerile de numerar la ATM-uri, în trimestrul al doilea, cu 11,6 procente, adică românii au pus în conturi aproape 230 milioane de euro.”

S-a schimbat și comportamentul românilor în privința comenzilor de mâncare.

Reprezentanții unor platforme online care oferă aceste servicii spun că în timpul săptămânii, 4, cel mult 5 comenzi din 10 sunt cu plata cash. În weekend, în schimb, când oamenii sunt acasă, numărul celor care plătesc cash pentru mâncarea livrată scade la 1, cel mult 2 din 10. Explicația ar fi că în timpul săptămânii comandă mai multe persoane la o singură livrare și banii se adună din mai multe părți.

Conform Eurostat, în 2019 doar 29% dintre utilizatorii de internet din România au făcut cumpărături online, spre deosebire de media europeană de 67%. A crescut numărul tranzacțiilor cu cardul din ponderea totală a cheltuielilor, însă volumul vânzărilor este în scădere, pentru că românii sunt tentați să cheltuiască mai puțin în pandemie.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult