Piața de media din România va depăși 640 de milioane de euro în cursul acestui an. Analiză Media Fact Book
Piața de media a înregistrat creșteri în urma unei redresări dinamice de +26%. Evoluția uimitoare a pieței a fost alimentată de relaxarea restricțiilor de mobilitate a populației și de activitatea economică fluidă, se arată într-o analiză Media Fact Book, prezentată de IQads.
Potrivit estimărilor, până la finalul lui 2022, piața totală de media va ajunge la 640 de milioane de euro, cu o creștere de 6% față de 2021, incluzând o creștere de +20% estimată în digital media.
„Mă bucur să văd că România depășeste ritmul de creștere al industriei de advertising globale. Anul 2021 a fost de-a dreptul spectaculos atât global (+23%), cât și în România (+26%), piața de media a depășit considerabil estimările inițiale. Ne așteptăm ca acest ritm să fie încetinit seminificativ în 2022 datorită reacției industriei noastre la criza din Ucraina, dar și a recesiunii globale. Cea mai spectaculoasă creștere în ultimii ani se înregistrează în digital – cu o dinamică de dublare a volumelor între 2019 și 2022 - accelerată de creșterea nivelului de adopție a comerțului online în rândul consumatorilor”, a spus Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative România.
La finalul lui 2021, digitalul a ajuns la o valoare estimată de 186 de milioane de euro, reprezentând aproape o treime (31%) din totalul pieței de media locale. Procesul de digitalizare început în 2020 a fost susținut și în 2021 de creșterea utilizării dispozitivelor mobile, astfel că dinamica zonei de digital s-a menținut la un nivel foarte ridicat (+56%). 2021 este anul tendințelor consolidate și al digitalizării pentru noi teritorii și categorii de consumatori.
Decalajul dintre mediul urban și cel rural în ceea ce privește accesul la internet este din ce în ce mai mic, de doar 4%, potrivit Institutului Național de Statistică.
Segmentul senior al populației (55 - 74 de ani) a înregistrat o creștere de 8% a utilizării internetului față de anul precedent.
Se prognozează ca în anul 2022 digitalul să înregistreze o nouă creștere de 20%, atingând astfel 35% din volumul de media din România.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: media , piata media , evolutii , prognoze media
Dată publicare: 07-07-2022 12:45