Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cumpărător în SUA, de Black Friday: ”Sunt șocată să văd așa de puțini oameni în magazine”

Your browser doesn't support HTML5 video.

Sacul lui Moş Crăciun va fi, se pare, mai ușurel în acest an, pentru că, atât în Europa cât şi in Statele Unite oamenii dau prioritate alimentelor şi produselor de strictă necesitate.

Tendința este deja vizibilă peste ocean după ce vineri, 24 noiembrie, de Black Friday, cumpărătorii au fost mai cumpătați ca în trecut.

Mai ales producătorii și vânzătorii de jucării au așteptări pesimiste.

Pentru americani, cina în familie de ziua recunoștinței este asociată automat cu nebunia cumpărăturilor la reduceri, care dă startul sezonului de achiziții pentru sărbători.

Cumpărător: ”Pentru noi e o tradiție de familie. Sunt cu fiica și cu nepoata mea. Am venit la mall de la 6 dimineața. Cumpărăm până cădem late.”

Cumpărător: ”Respectăm tradiția an de an, trezit la 4, mic dejun și venit la mall pentru o zi întreagă de cumpărături.” Însă, odată cu pandemia, goana prin magazine a pierdut teren.

Citește și
deseuri
Impactul „Black Friday” asupra deșeurilor electronice și importanța reciclării

Cumpărător: ”Înainte de pandemie, cozile erau enorme, totul era o nebunie. Acum sunt șocată să văd așa de puțini oameni în magazine de Black Friday.”

Claire Tassin, analist: ”E o schimbare mare față de acele zile de Black Friday din urmă cu 10 ani, când oamenii formau cozi în fața magazinelor încă de noaptea. Acum oamenii preferă să cumpere în pijamale (de acasă).”

Schimbarea este însă mult mai semnificativă. Contextul socio-economic i-a făcut pe oameni mult mai chibzuiți. Și-au făcut din timp liste și se țin de ele.

Cumpărător: ”Avem tradiția cumpărăturilor de Black Friday, dar încercam să reducem cheltuielile la minimum. ”

Cumpărător: ”Știu precis ce doresc să cumpăr și am monitorizat prețurile în magazinele Best Buy, Walmart, Target și pe Amazon.”

Federația retailerilor din Statele Unite anticipează deja că de sărbători, cheltuielile vor crește doar cu 4% , față de 5,4% în 2022.

Consumatorii din întreaga lume resimt inflaţia ridicată şi creşterea economică anemică. De aceea, experții avertizează că acest Crăciun va fi unul dur pentru cei care produc și vând articole care NU sunt indispensabile.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult