Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Comisia Europeană: Google "a abuzat de poziția sa dominantă" pe piața de publicitate online

Comisia Europeană a transmis miercuri că Google "a abuzat de poziția sa dominantă" pe piața de publicitate online.

Astfel, oficialii europeni au recomandat companiei americane să vândă o parte din serviciile sale de publicitate, pentru a asigura o concurență loială.

Potrivit AFP, Executivul UE a invitat Google să răspundă ”acum” la această constatare preliminară, făcută după o investigație antitrust care a durat doi ani, înainte de a se ajunge la o decizie definitivă.

Dacă, după aceea, Comisia Europeană își va menține punctul de vedere, ar putea aplica o amendă de până la 10 % din veniturile anuale globale ale Google.

Google a emis un comunicat imediat, în care vicepreședintele său pentru reclame globale, Dan Taylor, a declarat că "nu suntem de acord" cu anunțul Comisiei "și vom răspunde în consecință".

Citește și
google
Gigantul Google, amendat cu 102 milioane de euro. Care este motivul

Acesta a subliniat că Google este hotărâtă să "creeze valoare" pentru agenții de publicitate pe o piață "extrem de competitivă" și a declarat că "investigația comisiei se concentrează pe un aspect restrâns al activității noastre de publicitate".

Google este o filială a gigantului tehnologic american Alphabet, care a raportat venituri la nivel mondial de 76 de miliarde de dolari în ultimele trei luni ale anului 2022.

Vicepreședintele Comisiei, Margrethe Vestager, care conduce activitățile antitrust ale UE, a declarat: "Suntem îngrijorați de faptul că Google ar fi putut denaturat în mod ilegal concurența în industria publicității online, cunoscută și sub numele de adtech".

Ea a precizat că Comisia nu a ajuns încă la o concluzie finală în acest caz și că așteaptă răspunsul Google.

"Este destul de rar să cerem o cesiune și nu am cerut-o încă", a spus Vestager.

Google, "dominant" pe piața de publicitate 

Cu toate acestea, opinia preliminară a Comisiei a fost că cesionarea este singura soluție adecvată, având în vedere că Google este "dominant pe partea de cumpărare și dominant pe partea de vânzare" a pieței de publicitate online.

Mai exact, comisia a observat că Google nu numai că oferă instrumente digitale pentru a plasa anunțuri online sub formă de bannere pe pagini web, video, audio, imagini și text, dar acționează și ca intermediar pentru agenții de publicitate și editori pentru a obține anunțuri pe ecranele calculatoarelor și telefoanelor mobile.

În acest scop, dispune de o bursă de anunțuri pentru a pune în legătură cumpărătorii și vânzătorii, numită AdX, precum și de un server de anunțuri numit DoubleClick și de instrumente pentru cumpărarea de anunțuri numite Google Ads și DV 360.

Într-un comunicat, Comisia Europeană a precizat că "a constatat preliminar că, cel puțin din 2014, Google a abuzat de pozițiile sale dominante", favorizând AdX în achizițiile de anunțuri prin DoubleClick, Google Ads și DV 360.

Potrivit acesteia, este posibil să fi fost vorba de "comportamente intenționate menite să ofere AdX un avantaj competitiv" care a marginalizat bursele de anunțuri rivale și a permis Google să perceapă comisioane mai mari în lanțul său de aprovizionare cu tehnologie publicitară.

Constatarea preliminară a Comisiei, anunțată miercuri, este în strânsă legătură cu un proces antitrust intentat împotriva Google de către guvernul american în ianuarie.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult