Idei profitabile în timpul pandemiei. Cum s-au adaptat unii antreprenori
Your browser doesn't support HTML5 video.
De pildă, câţiva tineri care lucrau în turism confecţionează măşti colorate, pe care să le asortăm cu ţinutele, ori au deschis magazine online pentru pasionaţii de pictură şi origami.
Elvis şi Dan lucrează în departamentul de marketing al unei agenţii de turism. Cum este una dintre industriile cele mai afectate de pandemie, au pornit o nouă afacere. Acum 33 de zile, seara, în sufragerie au deschis un magazin online de hobby-uri. Comenzile au început să apară, iar acum i-am găsit în noul spaţiu, pe care îl folosesc drept depozit.
Au pornit cu aproape 10 mii de euro şi le vând oamenilor puzzle 3D din lemn, origami 3D kit-uri de goblenuri cu diamante sau pictură pe numere.
"Nu ne astetam să se termine cutiile foarte repede, am întâmpinat tot felul de probleme neaşteptate, să se termine tușul la imprimantă să nu mai putem scoate facturi, dacă nu era perioada asta, nu cred că era acest business cred că toţi am folosit perioada asta pentru a ne aşeza lucrurile”, spune Elvis Floroiu.
Şi Ioana lucrează de doi ani în turism. Pentru că toate evenimentele au fost anulate, acum confecţionează măşti împreună cu prietena ei, Maria. Joi, în parcul Herăstrău şi-au făcut fotografiile pentru promovare.
"Nu mi-a căzut tocmai bine, dar cred că şi vârsta şi momentul e de partea mea şi sunt o persoană creativă şi în timpul pandemiei ne-au venit o grămadă de idei, să aducem un strop de frumuseţe şi bucurie care în ultima perioadă nu pot să zic că au fost cu zâmbetul pe buze. Măştile produse au două straturi căptuşeală, care e una uşoară respirabilă, sensibilă pentru ten şi materialul exterior, unul respirabil, mai colorat, mai frumos. Între cele două straturi e un buzunar cu două capse în care introducem două filtre de polipropilenă", explică Ioana Burcea.
Alexandra a fost nevoită să îşi închidă magazinul din mall în care vindea haine create de designeri români. De mai bine de o săptămână îşi vinde propriile creaţii.
"Grijile au început să apară că există o familie de întreţinut nişte angajați, obligaţii furnizori şi a trebuit să găsesc ce să fac. Și aşa am realizat pentru prima oară prima colecţie, lucru care nu aş fi crezut că se va întâmpla”, spune Alexandra Veron.
Alexandra ne spune că pandemia i-a schimbat viaţa, dar i-a adus o oportunitate pe care vrea să o valorifice. Este dovedit faptul că în vremuri de criză mulţi pierd, însă cei inventivi şi îndrăzneţi pot ajunge unde nici măcar cu gândul nu fuseseră.