Ce trebuie să știm despre E-Factura, o modificare mare în business. INTERVIU cu Bogdan Manolea, Asociația pentru Tehnologie
Your browser doesn't support HTML5 video.
Galerie foto
Tema de discuție: E-factura B2C, o obligație controversată pentru comercianții online și consumatori.
Într-o perioadă de continuă dezvoltare a business-urilor la nivel global, Bogdan Manolea a explicat care este impactul E-Factura asupra consumatorului de rând, dar și implicațiile pe care le are asupra comercianților online, nevoiți să își adapteze relația cu clienții.
Bogdan Manolea: “În mod neintuitiv, costul cel mai mare va fi pentru firmele cele mai mici, care au un singur magazin pe propria platformă sau propria platformă dezvoltată, pentru că trebuie să facă ceva nou. În schimb, costul va fi din ce în ce mai mic dacă vorbim despre magazinele online care sunt pe platforme online de e-commerce sau dacă vorbim de magazine mari și foarte mari, unde costul s-ar putea să fie, poate, aproape nesemnificativ.”
Dincolo de cadrul legal, a fost analizat în emisiunea ePlan și aspectul privind Codul Numeric Personal și Codul de Identificare Digitală, o controversă pentru multe persoane fizice.
Bogdan Manolea: ”În conformitate cu GDPR și cu legea națională de implementare, este tot un număr de identificare unic, pentru că el este unic, legat de cetățean. Și atunci n-ai rezolvat nicio problemă pe partea asta de protecție a datelor cu caracter personal... Practic vorbim de o colectare excesivă de date cu caracter personal. Cam asta e principala problemă a consumatorului.”
Andrei Radu: Ok, și există din punctul tău de vedere, sau există alte modele în alte țări de implementare a acest e-factura, similar pentru persoane fizice, care se poate face altfel, adică se poate implementa într-o manieră optimă?
Bogdan Manolea ”Există posibilitatea de limitare a multor probleme prin necolectarea datelor personale... să poată să fie produsele cumpărate sau timestamp-ul exact al cumpărăturii, la secundă, care iar poate să identifice - sau poate să fie o soluție în care datele să se transmită în mod agregat. De exemplu, la finalul zilei transmiți toate informațiile cu privire la cumpărăturile din ziua respectivă.”
Interviul integral cu Bogdan Manolea poate fi urmărit în înregistrarea VIDEO a emisiunii ePlan.