Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Profesor de română după simularea la BAC 2024: „E nevoie ca elevii noștri să învețe să gândească”

Subiectele la limba română de la simularea bacalaureatului din 2024 au fost considerate de mulți dintre elevii dificile, în special subiectul III, dar o profesoară de română spune că mai ușoare de atât nu vor putea fi la examenul din vară.

Profesoara de limba română, Cristina Gavriliță de la Centrul Educațional Unirea, a rezolvat live subiectele primite de elevii care au susținut simularea examenului de bacalaureat la Limba și literatura română.

Înainte de a începe rezolvarea subiectelor, profesoara a analizat succint subiectele primite la simulare și spune că acestea au fost de dificultate medie și nu ar fi trebuit să le pună probleme elevilor care s-au pregătit.

„Au fost subiecte frumoase, de dificultate medie. Sunt convinsă că majoritatea copiilor s-au descurcat. Subiectele acestea nu cred că au pus pe cineva în dificultate. Elevii ar fi trebuit să fie destul de bine pregătiți, având în vedere că la subiectul III au avut de tratat opere literare care se studiază în clasa a XII-a, deci studiate curând și cred că asta a fost de real folos pentru elevii noștri. Consider că au fost foarte ușoară. Poate mult prea ușoare”, spune profesoara de Limba română Cristina Gavriliță.

Întrebată cum se așteaptă să fie subiectele de la examenul din iulie, profesoara spune că „Mai ușoare decât acum, la română, nu știu ce ar putea fi. Mi-ar plăcea ca noi, profesorii și cei care conduc instituţiile de învățământ, să se preocupe și de modalitatea în care elevii se pot integra într-un viitor care e total diferit față de ceea ce am trăit noi când aveam vârsta lor. Vremurile se schimbă, se schimbă din ce în ce mai repede și se simte nevoia de altceva, de altfel de oameni. Oameni care să fie capabili să gândească și să găsească soluții într-o fracțiune de secundă. Iar asta nu se poate face decât în școală”.

Cristina Gavriliță a vorbit și despre noutățile aduse la formulările subiectelor de anul acesta, atât la simularea Evaluării Naționale cât și a Bacalaureatului. „Apreciez faptul că textul suport de la primul subiect a fost foarte bine ales. Apreciez că exercițiile au for clar formulate, în concordanță cu textul suport. Dar nu consider că vreunul dintre exercițiile de aici ar fi putut pune în dificultate elevii claselor a XII-a. Nu e nimic deosebit față de anii anteriori. Gradul de dificultate a rămas același.

„E nevoie ca elevii noștri să învețe să gândească”

Legat de simularea de la Evaluarea Națională pot să spun că am apreciat faptul că exercițiul de gramatică legat de sintaxa frazei a fost diferit formular. Poate că de asta au nevoie elevii noștri, ca să învețe să aplice toate cunoştinţele în contexte noi. Nu era vorba de ceva ce nu învățaseră. Asta înseamnă că elevii trebuiau să fie atenți, să stea să gândească asupra cerinței respective și cine a făcut asta a reușit să obțină acolo punctaj maxim.

Mi-ar plăcea ca atât la Evaluarea Națională cât și la Bacalaureat să existe astfel de schimbări. Nu să schimbăm programa, dar să încercăm să formulăm diferit subiectele. Pentru că e nevoie ca elevii noștri să învețe să gândească. Poate dacă nu ar mai exista un șablon clar la subiectele acestea, lucrurile ar sta diferit și în şcolile noastre și în felul în care gândesc elevii și, de ce nu, felul în care va arăta societatea de mâine.

Ar trebui să ne îndepărtăm de șabloane, viața nu înseamnă numai șabloane. Întotdeauna se va găsi ceva să ne pună în situația de a fi creativi, de a folosi în contexte noi ceea ce știm deja. Cam așa ar trebui să arate, în concepția mea, aceste examene. Cel puțin la Limba și literatura română”, a concluzionat profesoara de la Centrul Educațional Unirea. 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult