Cât de grele au fost subiectele la Limba română de la Bac 2023: Textul de la primul punct a fost perceput drept „greoi”
Într-un comentariu făcut înainte de a rezolva subiectele de la Limba română, dascălul spune că acestea au fost ușoare și cei care le-au creat au ținut cont de dificultățile cu care s-a confruntat această generație de elevi: pandemie, război, greva profesorilor.
„Au fost subiecte frumoase, ușoare. Sunt convinsă că aproape toți elevii au reușit să se descurce foarte bine. Nu știu dacă vreunul dintre subiecte ar fi putut să le ridice probleme. Un elev care s-a pregătit, care a fost conștiincios, cu siguranță a reușit să se descurce foarte bine.
S-a ținut cont de toate aceste situații neplăcute prin care au trecut elevii din această generație și la Bacalaureat. Elevii de clasa a XII-a nu au de ce să își facă griji”, consideră profesoara Cristina Gavrilescu de la Centrul Educațional Unirea.
Profesoara a mai spus că elevii i-au transmis că exercițiile de la primul subiect au fost ușoare, „dar au avut un mic șoc când au citit textul suport. Li s-a părut greu de citit, greoi de înțeles, scris în maniera aceasta, veche. E dificil să te obișnuiești să citești un text scris acum mulți ani în urmă. Modalitatea de exprimare dintr-o perioadă diferă de alte perioade. De aceea elevii l-au perceput greoi”.
Subiectele de la Limba română primite la BAC 2023Subiectul I
La primul subiect de la Limba română candidații au primit un text la prima vedere din lucrarea Ion Creangă. Viața și opera, de George Călinescu.
Pe baza acestui text au fost formulate primele două cerințe. La punctul A au fost 5 întrebări la care au trebuit formulate răspunsuri. La punctul B s-a cerut redactarea unui text argumentativ despre ideea că oamenii trebuie sau nu să exprime recunoștință față de școlile în care au fost formați.
Subiectul II
Elevii au avut de comentat un fragment din poezia „A mele versuri...” de Alexandru Vlahuţă.
Subiectul III
La profil real, candidații au avut de redactat un eseu în care să prezinte particularități ale unui text narativ scris de Liviu Rebreanu sau Camil Petrescu.
La profil uman, elevii au avut de realizat caracterizarea unui personaj dintr-un text scris de Liviu Rebreanu sau Camil Petrescu.