Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Zeci de mii de maşini rechemate în service în ultimii ani pentru că îi pot mutila pe şoferi

Your browser doesn't support HTML5 video.

Aproape 30 de mii de maşini Toyota din toată România au fost chemate în service pentru o problemă gravă. Airbag-urile frontale, cele instalate din fabrică pe volan, pot exploda necontrolat în caz de accident şi bucăţi de metal pot mutila şoferul.

Informaţia apare pe site-ul Autorităţii de Protecţia Consumatorilor, unde doar anul acesta sunt alte 47 de rechemări în service pentru diverse modele Mercedes, Dacia, Renault, Ford, Hyundai sau Volkswagen.

Cea mai amplă chemare în service de până acum, în România, este a celor de la Toyota. Aproape 30 de mii de maşini produse între 2001 şi 2011 au airbag-ul frontal defect. Din păcate nu mulţi proprietari ştiu asta.

Comunicatul companiei Toyota

Problema este la capsa care declanşează airbag-ul. Aceasta ar absorbi umezeala din maşină şi în caz de accident, declanşarea pernei de aer ar putea arunca înspre şofer bucăţi de metal. În Europa nu au fost astfel de incidente înregistrate, dar în Statele Unite câteva persoane au murit şi altele au au fost mutilate pe viaţă. Scandalul airbagurilor defecte a început în 2014, iar un an mai târziu producătorul japonez Takata a recunoscut problema. Se pare că ar fi peste 30 de milioane de maşini în lume echipate cu aceste piese.

Citește și
sofer canada
Și-a dus Mercedesul la service și a uitat camera de filmat deschisă. Ce a descoperit. VIDEO

Peste 19 mărci de autoturisme au fost echipate de-a lungul timpului cu aceste airbaguri cu probleme, care ar trebui schimbate la un moment dat, numai că importatorii de maşini susţin că în prezent autorităţile nu le oferă datele de contact ale noilor proprietari. Să ne gândim că peste 700 de mii de maşini second-hand au fost înmatriculate în România numai anul trecut.

În cazul Toyota, oamenii pot intra pe site-ul toyota.ro şi, în funcţie de seria de sasiu a maşinii, afla dacă aceasta este vizata de campania de rechemare în service, începută în 2014.

Aurelian Bulgaru, manager tehnic: „Maşinile sunt chemate în service pentru înlocuirea capsei pirotehnice a airbagului frontal. Acesta este airbagul frontal care se scoate de pe maşină, iar capsa pirotehnica este poziţionată în spatele airbagului, aceste patru şuruburi se desfac, se scoate capsa pirotehnica şi se montează una nouă."

Pe site-un Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor sunt rechemări şi pentru alte mărci. Dacia, de exemplu, a rechemat sute de modele Duster pentru probleme la una dintre roţile din faţă. Ford, Mercedes, Jaguar, Skoda, Volkswagen sau Hyundai au avut şi ele astfel de campanii.

Comunicatul companiei Toyota:

Toyota România continuă campania de rechemare în service a modelelor echipate cu airbag Takata

În luna martie a acestui an au fost rechemate 1.639 de autovehicule pentru realizarea reparației necesare. Compania rămâne transparentă 100% în legătură cu devotamentul pentru calitate și siguranță și încurajează clienții să răspundă inițiativei acesteia de a aduce mașinile în service.

Toyota România a inițiat la nivel local, în anul 2015, o campanie de rechemare în service a anumitor modele Toyota echipate cu airbag Takata ce viza înlocuirea capselor pirotehnice, parte componentă a airbag-urilor menționate, campanie ce se desfășoară și anul acesta.

Rata de performare a campaniei a ajuns la 30%, ceea ce înseamnă că una dintre trei mașini din totalul celor afectate de la începutul campaniei au fost remediate. În luna martie a acestui an, Toyota a rechemat în service în România un număr de 1.639 de autovehicule pentru care se va efectua gratuit reparația necesară.

Astfel, atelierele de reparații autorizate Toyota efectuează gratuit reparația necesară, la o dată convenabilă și stabilită de comun acord cu clienții. Operațiunea de reparație durează aproximativ 3-4 ore, în funcție de model, clienții fiind înștiințati, în prealabil, dacă apar amendamente sau completări aduse campaniei pe parcursul derulării acesteia.

Airbagurile frontale Takata conțin o capsă pirotehnică posibil asamblată cu material pirotehnic neconform, care, în cazul unui accident în care airbagurile frontale s-ar activa, materialul pirotehnic neconform ar putea provoca spargerea capsei pirotehnice și declanșarea anormală a acestuia.

În România nu a fost înregistrat până acum niciun caz de funcționare defectuoasă a airbagurilor Takata pentru niciunul dintre modelele autoturismelor vizate.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult