Mașini electrice spectaculoase la Salonul Auto de la Shanghai
Your browser doesn't support HTML5 video.
Galerie foto
Iar companiile de telecomunicaţii caută aplicaţii ale tehnologiei 5G în industria auto.
Constructorul chinez BYD Auto, care se laudă cu cele mai mari vânzări de vehicule electrice din lume, a prezentat la Shanghai trei modele noi complet electrice, toate capabile să parcurgă 400 de kilometri cu o singură încărcare. Cel mai spectaculos e E-Seed GT, un concept cu uşi care se deschid vertical, de a cărui înfăţişare sunt responsabili foşti designeri de la Audi, Ferrari şi Mercedes. Maşina se diferenţiază semnificativ ca aspect de SUV-urile şi crossoverele de toată ziua construite de BYD Auto.
MAI MULTE IMAGINI ÎN GALERIA FOTO A ACESTUI ARTICOL
La rândul său, Volkswagen a prezentat ID. ROOMZZ, un vehicul utilitar sport complet electric care ar trebui să facă concurenţă directă lui Tesla Model X. Maşina are zero emisii poluante şi o autonomie de 450 kilometri. În modul autonom, scaunele se pot roti cu 25 de grade, pentru a crea o atmosferă de salon.
Klaus Bischoff, director de design: "Luminile ajustabile şi materialele de calitate creează o atmosferă confortabilă, de casă. Călătoria va fi lipsită de efort şi naturală."
Modele electrice au prezentat şi Audi, Mercedes şi Jaguar. Aglomeraţia din acest sector e explicabilă: vânzările de vehicule electrice şi hibride din China au crescut anul trecut cu 60 la sută, ajungând să reprezinte jumătate din cele mondiale.
Tehnologia 5G în domeniul auto
Liu Tao, inginer la China Mobile: "Există o întârziere de doar 10 milisecunde între noi şi Beijing."
Pe de altă parte, companiile chineze explorează deja modalităţi de aplicare ale tehnologiei 5G în domeniul auto. China Mobile, gigantul chinez al telecomunicaţiilor, oferă o demonstraţie de condus la distanţă prin intermediul unei conexiuni 5G. Un inginer aflat la volanul unei maşini de la Salonul Auto din Shanghai conduce de la distanţă o maşină aflată într-o suburbie a Beijingului. Camerele de filmat şi conexiunea 5G îi permit să vadă în timp real ceea ce ar vedea din maşina din Beijing şi să dea comenzile necesare.
Cui Dongshu, analist: "În viitor, maşinile vor deveni unelte. Constructorii tradiţionali vor fi furnizori de hardware, iar companiile de internet vor fi furnizori de software, precum sistemul de operare Android."
Compania lucrează şi la dezvoltarea unor roboţi autonomi pentru curăţarea străzilor şi pentru livrări. Acestea sunt deja testate în uzine şi universităţi din China. Un alt gigant chinez al telecomunicaţiilor, Huawei, a anunţat un parteneriat strategic cu un constructor de maşini autohton.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!