Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Condițiile în care prețul RCA ar putea să crească. Schimbările anunțate de autorități

Your browser doesn't support HTML5 video.

Conduceţi agresiv sau împrumutaţi maşina unor şoferi neexperimentaţi? Atunci preţul asigurării obligatorii, cunoscuta poliţa RCA, ar putea creşte.

La fel şi dacă locuiţi într-o zonă aglomerată, unde se produc numeroase accidente. După ce le-a dat o amendă istorică pentru că s-ar fi înţeles artificial să ridice preţurile, Consiliul Concurenţei le recomandă asiguratorilor să ia în calcul şi aceste criterii când stabilesc tarifele. Tot la recomandarea Consiliului, poliţele de o lună, introduse recent, ar putea dispărea.

Între 2014 şi finalul anului 2017, preţul mediu al poliţei RCA a crescut cu o treime, de la puţin peste 400 de lei, până la 529 de lei. Preţul a coborât înapoi la finalul anului trecut, până la 440 de lei. Întâmplător sau nu, exact când asiguratorii au fost investigaţi, apoi amendaţi de Consiliul Concurenţei.

Bogdan Chirițoiu, Consiliul Concurenței: ”Am aplicat sancţiuni foarte mari, peste 50 de milioane de euro. Companiile au discutat între ele creşteri de preţ, au pus presiuni asupra concurenţilor lor să crească la rândul lor preţurile. Este a doua cea mai mare amendă dată în istoria consiliului.”

În acelaşi timp, Consiliul Concurenţei a făcut şi un set de recomandări pentru un preţ corect al acestor asigurări pe care şoferii sunt obligaţi să le încheie: în calcul să fie introduse noi criterii de risc, cum este cel al zonei. Într-o comună, de exemplu, riscul de accidente este mai mic decât la oraşe,

Citește și
RCA, asigurari
Amendă uriașă pe piața asigurărilor. Cum scumpeau companiile tarifele RCA

Madalin Roşu, preşedinte BAAR: ”Procedeul e mai greu, fiecare persoană ar trebui să meargă la poliţie să îşi ia un cazier auto cu amenzi şi apoi în funcție de istoric să se ofere o altă prima de asigurare.”

Este necesară şi plafonarea costului pentru despăgubiri, spune Consiliul Concurenţei. Legea actuală le permite service-urilor să ceară oricât pentru reparaţii.

Mădălin Roșu, președinte BAAR: ”Un client care merge cu maşina fără asigurare plăteşte de până la aproape patru ori mai puţin pentru acelaşi tip de avarie decât un client care deţine asigurare şi reparaţia respectivă se decontează de asigurator. Și asta se poate reflecta în primă, într-un an, un an jumătate.

În ultimii 2 ani, de când a fost introdusă poliţa pe o lună, a scăzut şi numărul şoferilor care au asigurarea obligatorie. Biroul Asiguratorulor a înregistrat o dublare a dosarelor pentu persoanele neasigurate. Aşa că s-ar putea reveni la polițele de 6 luni şi un an, cel puţin asta recomanda Consiliul Concurenţei.

Potrivit asiguratorilor, între 5 şi 10% dintre maşinile care circulă în România nu au asigurarea obligatorie.   Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult