Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Ajutorul dat de stat prin programul „Rabla Plus” pentru mașini electrice ar putea scădea de anul viitor

Your browser doesn't support HTML5 video.

Ajutorul dat de stat prin programul „Rabla Plus” pentru mașini electrice ar putea scădea de anul viitor, spune Ministrul Mediului.

Prețul acestor vehicule este mai accesibil față de anii trecuți, explică oficialii, care vorbesc despre schimbări și la programul „Rabla Clasic”.

La Salonul Auto din Capitală tot mai mulți oameni se interesează de autoturismele electrice.

Bugetul pentru „Rabla Plus”, programul statului pentru mașini electrice, va crește de anul viitor. Suma suplimentară va veni de la Rabla Clasic, unde vor fi mai puțini bani.

Chiar și cu un buget mai mare pentru mașinile verzi, finanțarea ar putea scădea. La ultima sesiune, cea din septembrie, bugetul pentru electrice a fost epuizat în 10 minute.

Citește și
rabla
Începe înscrierea în cadrul Programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus. Câți bani primesc cei care își casează mașinile vechi

Mircea Fechet, Ministrul Mediului: „Spre deosebire de acum cini ani sau zece ani, când costul unul autoturism electric era unul extrem de ridicat, astăzi avem mașini electrice cu un preț accesibil, în legătură cu care probabil ar trebui să discutăm și despre valoarea voucherului. În niciun caz nu mă gândesc la o creștere a valorii acestuia.”

Momentan nu se știe cu cât va scădea suma. Acum țara noastră are una dintre cele mai mari subvenții pentru mașinile electrice din Uniunea Europeana.

Valoarea maximă de finanțare pe care o poate obține un cumpărator este acum de 57.000 de lei. Condițiile sunt însă, ca mașina să fie 100% electrică, iar la schimb să fie casate două autoturisme mai vechi de 15 ani.

Autoturismele electrice sunt tot mai căutate și au fost deja înmatriculate câteva zeci de mii.

Bărbat: „Autonomia cred că e pe primul loc la o mașină electrică. Reporter: Ați luat-o prin programul Rabla? Bărbat: Da. Chiar la ultima sesiune.”

Bogdan Alexandru, consultant vânzări: „Discutăm de o putere de 480 de cai, cu o autonomie de până în 490 de kilometri și de asemenea de o performanță de 0-100 în 3,4 secunde, ceea ce o face una dintre cele mai rapide mașini electrice. O garanție de 8 ani sau 160.000 de kilometri.”

Anul viitor va apărea pe piață și prima mașină electrică produsă în România, în uzina de la Craiova. Foarte căutată este și Dacia Spring.

Doar anul acesta au fost înmatriculate peste 5.000 de unități. Iar pe piață au intrat și mărci din China sau Coreea.

Viitorii cumpărători vin deja informați de acasă atunci când vor să cumpere o electrică, spun dealerii auto.

Alin Briceag, consultant vânzări: „Întrebările cele mai frecvente sunt dacă pot pleca cu ele în concedii. Bineînțeles, se poate pleca și cu astfel de mașină în concediu, doar trebuie planificat un pic dinainte partea de stații de încărcare. Dispun de încărcări foarte rapide, la niște stații potrivite puteți să încărcați mașina într-o jumătate de oră.”

Și alte state au redus ajutorul pentru mașini electrice. Germania, de exemplu, a scăzut subvenția de la 6.000 de euro la 3.000 de euro, până la cel mult 5.000 de euro, asta pentru că popularitatea mașinilor verzi a crescut foarte mult în ultimii ani.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult