Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Zeci de mii de constănțeni s-au întors în timp cu 20 de ani: încălzesc apa la aragaz

Your browser doesn't support HTML5 video.

Zeci de mii de constănţeni au rămas fără apă caldă de o săptămână, prinşi într-un război al companiilor de stat.

În timp ce furnizorul de apă caldă susţine că nu a primit banii de la compania de distribuţie, aceasta din urmă anunţă că debitele sunt inexistente şi că de fapt au achitat banii în avans.

La rândul lor, autorităţile locale solicită sprijinul reprezentanţilor Ministerului Energiei, care are în subordine furnizorul de apă caldă. Până când autorităţile statului vor găsi o soluţie, oamenii trăiesc ca în urmă cu 20 de ani: încălzesc apa în oale, la aragaz.

Zeci de mii de constănţeni, cei mai mulţi cu plăţile la zi, sunt în această situaţie de o săptămână din cauza furnizorului de apă caldă: Electrocentrale SA. Acesta a decis să sisteze apa caldă singurului client pe care îl avea în Constanța, adică populaţia oraşului.

Locatar: "E greu cu doi copii, pentru că trebuie să-i speli zilnic, nu poţi să-I duci la grădiniţă, le trebuie să se spele pe mâini, să se spele pe dinţi. Trebuie să încălzeşti apa, duci la baie, vii înapoi, pui apă rece, iar încălzeşti, e greu şi e mult de muncă. Prea mult, prea mult de muncă şi să plătesc bani aiurea, dar beneficiile- ioc!"

Citește și
robinet apa
Capitala Culturală Europeană rămâne fără apă caldă. Explicaţia primarului

Cei de la Electrocentrale SA susţin într-un comunicat de presă că: RADET Constanța și-a asumat plata a ceea ce s-a livrat, ulterior nu poate refuza plata și să solicite furnizarea în continuare, iar pentru neplată să fie indicați alți vinovați decât părțile din contract."

La rândul lor, RADET şi Primăria Constanța susţin că facturile sunt achitate la zi, ba chiar sunt plătiţi bani în avans.

Decebal Făgădău, primarul municipiului Constanța: ”RADET nu recunoaşte nicio datorie către Electrocentrale Constanța sau către altcineva, suntem în instanţă. Primăria municipiului Constanța nu are nici o datorie către Electrocentrale sau către Radet, ba din contră, avem bani plătiţi în avans.”

Liviu Popa, director RADET Constanța: "Faptul că plătim mai mult decât valoarea facturilor emise, considerăm că este un moment care să-i determine pe cei de la Consiliul de Administraţie să caute o soluţie şi să vadă, reuşesc să trăiască doar din ceea ce facturează?!”

Autorităţile locale din Constanța au mers la Ministerul Energiei pentru a găsi o soluţie astfel încât oamenii să beneficieze din nou de apă caldă.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult