Modifica setarile cookie
Toate categoriile

„Dacă eram eu de serviciu, puteam să fiu în locul ei”. Cum a murit femeia conductor în cumplitul accident feroviar din Galați

Your browser doesn't support HTML5 video.

Un nou accident feroviar grav, de această dată la Galați, s-a soldat sâmbătă seară cu un mort și trei răniți. O locomotivă care trebuia să tracteze trenul Regio cu destinația Mărășești a intrat cu viteză în singurul vagon al garniturii.

Din primele informații, ar fi vorba despre o defecțiune tehnică a locomotivei, care nu a putut fi oprită înainte de cuplare.

Acum două săptămâni, alte două trenuri s-au ciocnit la Roșiorii de Vede, județul Teleorman, din cauza unei erori umane.

Vă avertizăm că urmează imagini și detalii care vă pot afecta emoțional!

Trenul Regio 7576 urma să plece din Galați la ora 19:45, către Mărășești. Cu un sfert de oră înainte de plecare, ar fi trebuit să-i fie atașată locomotiva, care sosise de la Ploiești fără probleme. Însă în timp ce se apropia de vagon, lucrurile au luat o altă întorsătură.

Martor: „A trecut cu 100 la oră, i s-au blocat frânele și a intrat aici”.

Citește și
tren deraiat
Un vagon al unui tren care transporta vehicule militare a deraiat, în Brașov

Impactul violent a făcut patru victime: un pasager, mecanicul locomotivei, conductorul și șeful de tren. Conductorul, o femeie de 53 de ani, se afla pe scara vagonului și izbitura a aruncat-o pe peron. Salvatorii au găsit-o în stop cardio-respirator și au reușit să o resusciteze, însă, a murit pe patul de spital.

Pasagerul a rămas încarcerat, cu fracturi la picioare.

Maior Eugen Chiriță, purtător de cuvânt ISU Galați: „Victima încarcerată a fost extrasă de echipajele de descarcerare, conștientă, a fost transportată la spital”.

Colegii femeii care s-a stins din viață au aprins candele la peronul unde s-a întâmplat nenorocirea și spun că locomotivele sunt foarte vechi.

Coleg de serviciu: Dacă eram eu de serviciu puteam să fiu eu în locul ei.

Reporter: Aveau probleme locomotivele?

Coleg de serviciu: E mai bătrână ca mine. Și am 30 și ceva de ani de când muncesc la CFR.

CFR afirmă că a fost o defecțiune numită „graduator”

În mod normal, locomotiva trebuia să se oprească la 10 metri distanță de trenul la care trebuia să fie atașată, moment în care mecanicul așteaptă indicațiile șefului de tren. Sâmbătă seară, însă, locomotiva a împins vagonul la aproximativ 70 de metri distanță.

Mecanicul implicat în accident, în vârstă de 50 de ani, lucrează pe locomotive de 15 ani și este instructor autorizat. Directorul CFR Călători a declarat că ar fi vorba de o defecțiune tehnică, iar mecanicul a făcut tot ce se putea ca să evite impactul.

Traian Preoteasa, director CFR Călători: „Este o defecțiune. Se numește graduator, un fel de cutie de viteze care a cuplat și a accelerat necomandat. Mecanicul a încercat să frâneze, dar puterea de frânare a fost mai mică decât puterea de accelerație. Această locomotivă a avut o revizie tehnică pe 13 martie și un PTH de dimineață”.

Rodrigo Maxim, președintele Federației Transportatorilor Feroviari: „Foarte bun, omul nu a avut ce să-i facă. E ca o mașină mică, veche, multe probleme, o verifici, la verificare îți corespunde, când pleci cu ea, te lasă în drum. După atâția ani de la Revoluție și până acum, pentru calea ferată nu s-a făcut nimic”.

O anchetă a procurorilor, dar și a unei comisii a Ministerului Transporturilor urmează să facă lumină în acest caz.

Acesta este al doilea accident feroviar în ultimele două săptămâni. Primul s-a petrecut la Roșiorii de Vede, după ce mecanicul locomotivei nu a frânat, deși semnalul era roșu.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult