Modifica setarile cookie
Toate categoriile

S-au înmulțit neplăcerile în aeroport. Bagajele întârziate sau pierdute au ajuns să fie la ordinea zilei

Your browser doesn't support HTML5 video.

Cu un număr tot mai mare de zboruri, spre diferite destinații, în special de vacanță, s-au înmulțit și neplăcerile în aeroport. Pe lângă întârzieri repetate sau anulări de curse, pasagerii rămân fără bagaje sau așteaptă cu orele să le recupereze.

S-a ajuns aici din cauza lipsei de personal, spun specialiștii. După o serie de disponibilizări, oamenii și-au găsit alte locuri de muncă. În străinătate, pe aeroporturile mari, responsabilii fac teste pilot cu roboți sau angajează personal străin, inclusiv din Asia.

După ce a fost în vizită în Paris, o familie s-a întors acasă, în România, fără bagaje. De două zile așteaptă să le recupereze. Pasager: „S-a greșit în Paris, în sensul că, Parisul trebuia să îl pună pe TAROM și nu știm ce s-a întâmplat. Când am sosit am arătat că nu ne-au venit bagajele și veniți să îl recuperați.”

În schimb, în cazul unui domn, bagajul soției plecată la muncă în Marea Britanie a ajuns în altă țară.

„-Pasager: A avut ieri soția o plecare în Luton și nu s-a ajuns bagajul în Luton, a ajuns la Polonia și am sunat la agenție ca să venim să luăm bagajele. -Reporter: Ce s-a întâmplat? -Pasager: Nu știuu. A ajuns soția acolo și nu a venit bagajul. Joi s-a întâmplat chestia asta.”

Citește și
pasager
Un avion s-a întors din drum după ce un pasager a făcut o criză de nervi. Individul își uitase o geantă în aeroport | VIDEO

Astfel de situații neplăcute cu bagaje întârziate sau pierdute au ajuns să fie la ordinea zilei pe toate aeroporturile, pentru că lipsește personalul calificat.

După disponibilizările din pandemie, oamenii nu s-au mai întors să lucreze în aeroport. Și orice angajat nou trebuie să treacă prin mai multe verificări de securitate care țin de la câteva săptămâni până la trei luni.

La rândul lor, companiile de handling, adică cele care se ocupă de manipularea bagajelor, au contracte cu mai mulți operatori de zbor și nu fac față mereu volumului de muncă.

De exemplu, pe Aeroportul din Otopeni sunt doar patru firme care se ocupă de prelucrarea bagajelor tuturor companiilor aeriene.

Iar întârzierile repetate ale companiilor aeriene complică și mai mult situația. Și asta pentru că angajații care se ocupă de fluxul bagajelor au un volum mai mare de muncă și pentru că sunt puțini, nu ajung de fiecare dată să proceseze în timp util lucrurile pasagerilor.

Gândiți-vă că numai pe Aeroportul din Otopeni, în ultima săptămână, aproape 600 de curse au avut întârzieri mai mari de 30 și 60 de minute.

Pe Aeroportul din Cluj-Napoca, responsabilii sancționează companiile de handling, în cazul în care au loc întârzieri frecevente și bagajele nu ajung la timp.

Tot aici, un avion cu destinația Egipt a zburat fără o parte din bagajele călătorilor după ce pilotul a anunțat că aeronava era prea plină.

David Ciceo, directorul Aeroportului Național din Cluj-Napoca: „Se duceau în vacanță și din cauza încărcăturii aeronavei, plotul a hotârât să lase 80 de bagaje jos, bineînțeles că se vor transmite cu zborul următor, dar este un mare incovenient pentru pasageri.”

Încercați să călătoriți mai mult cu bagajele de mână. Daca vă luați totuși bagaj de cală, aveți dreptul la despăgubiri.

Ramona Colea, director companie reclamații companii aeriene: „Dacă este vorba de bagaje întârziate , pot să primească bani pentru decontarea bunurilor pe care le-au folosit, pasagerii își cumpără tot ce au nevoie, dacă întârzie două săptămâni. Ultimele compensații au fost în jur de 1.000 de euro.”

Potrivit legii, pentru bagajele pierdute despăgubirea se acordă pe kilogram și în funcție de destinație, dar nu mai mult de 1.200 de euro. Ar fi bine că lucrurile de valoare să le opriți în bagajul de mână.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult