Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Salariile tentante cu care britanicii încearcă să atragă șoferii de TIR români. „Nu putem spune nu ofertelor”

Your browser doesn't support HTML5 video.

Criză din Marea Britanie, unde magazinele și benzinăriile nu au mai fost aprovizionate din lipsa de camionagii, devine o oportunitate pentru șoferii de TIR români, dornici să lucreze în Regatul Unit.

Autoritățile de la Londra au anunțat că vor acorda vize de urgență, pe 3 luni, pentru conducătorii auto străini, astfel încât transportul produselor să fie asigurat, iar britanicii să aibă parte de un Crăciun liniștit. Bineînțeles, plata șoferilor e mai bună decât înainte.

Veștile din Regat vin pe fondul unor nemulțumiri ale șoferilor români, care au protestat în centrul Bucureștiului, dar și în alte locuri, față de impozitarea diurnelor și scumpirea asigurărilor obligatorii.

În Marea Britanie, remunerația unui șofer de TIR a ajuns la 20 de lire pe oră, ceea ce este foarte tentant.

„Deocamdată muncim la noi în țară, dar nu putem spune nu ofertelor care sunt, în primul, rând banii sunt un stimulent”, spune un șofer de TIR.

Citește și
Stocul benzinăriilor din Marea Britanie se epuizează în 24 de ore. Boris Johnson cere oamenilor să cumpere mai puțin
Stocul benzinăriilor din Marea Britanie se epuizează în 24 de ore. Boris Johnson cere oamenilor să cumpere mai puțin

Marea Britanie are nevoie de 100.000 de camionagii.

Mulți au trecut în alte domenii, mai bine plătite, iar criza s-a accentuat din cauza pandemiei, pentru că școlile n-au mai putut forma noi angajați.

O altă cauză a fost Brexitului, care a dus la exodul șoferilor străini.

În aceste condiții, magazinele alimentare au rămas cu rafturile goale, iar benzinăriile s-au golit de combustibil.

Guvernul de la Londra a fost nevoit să ia măsuri urgente.

„Avem armata în așteptare. Am luat măsuri preventive. Am încercat să ameliorăm lipsa șoferilor de vehicule grele prin renunțarea la regulile de viză”, a declarat Kwasi Kwarteng, secretar de stat pentru afaceri, energie și strategie industrială.

Ionel Alexa are o firmă de transport cu șapte camioane în Marea Britanie.

Spune că acum își permite să aleagă doar plățile premium.

„Un șofer până în pragul crizei în medie lua undeva la 31.000-35.000 de lire pe an înainte de taxe. După această criză, companii care lucrează în distribuție de alimente plătesc până la 55.000 pe an”, a spus acesta.

Guvernul britanic a anunțat că recrutarea șoferilor străini va începe în octombrie, iar vizele lor vor fi valabile până la 24 decembrie. A precizat însă că aceasta este doar o soluție pe termen scurt.

„Vrem să vedem că angajatorii fac investiții pe termen lung în forța de muncă internă din Marea Britanie, în loc să se bazeze pe forța de muncă din străinătate, pentru a construi o economie cu salarii ridicate și cu calificări ridicate”, a transmis guvernul Marii Britanii.

Din acest motiv, mulți șoferi europeni refuză să dea curs invitației de la lucra în Regat, doar până la Crăciun. Pur și simplu, nu vor să rezolve o criză și apoi să fie trimiși acasă.

Reporter: Dvs. v-ați gândit să mergeți acolo să lucrați?

Șofer de TIR: Nu, iese din calcul. Lucrez în toată Europa, e mai puțină birocrație.

Aplicația pentru viza de muncă în Marea Britanie costă 244 de lire, iar cei care au parcurs formalitățile spun că durează circa 3 săptămâni.

Autoritățile engleze au promis însă că vor procesa în timp util aplicațiile.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult