Modifica setarile cookie
Toate categoriile

S-au înmulţit problemele din aeroporturi. Peste 120 de români așteaptă de trei zile să se întoarcă din Rodos. Ce spun oamenii

Your browser doesn't support HTML5 video.

S-au înmulţit problemele din aeroporturi când toată lumea vrea să plece în vacanță. Din lipsă de personal și cu puține aeronave la dispoziție unele companii aeriene, amână, sau chiar anulează cursele programate.

Și mai neplăcute sunt situațiile în care turiștii ajung totuși la destinaţie cu zboruri charter, dar nu mai au cu ce să se întoarcă.

Agențiile de turism care organizează astfel de excursii, sunt obligate să ofere gratuit servicii de cazare, și transport. Dar nu se oferă despăgubiri, ca la zborurile normale. Peste 120 de români așteaptă de trei zile să se întoarcă acasă, în Suceava. Oamenii au rămas blocați în insula grecească Rodos după ce zborul charter de întoarcere a fost anulat, fără prea multe explicații. Claudiu Cherbici, turist: "Astăzi ne-au decazat de la hotel și ne-au spus că nu o să plecăm nici astăzi acasă. Reprezentanții companiei încearcă, din nou, să ne cazeze, numai că nu sunt suficiente locuri la acest hotel. Ei zic că ne asigură mâncare, doar că nu suntem la fel ca ceilalți colegi, avem unele restricții la apă, și la mâncare am observat. Bani nu mai avem, vă dați seama, de unde". Oamenii au încercat să găsească rute alternative, însă costurile sunt mari și presupun multe ore de zbor.

Vacanța a fost cumpărată printr-o agenție de turism, care potrivit legii, este obligată să acopere toate cheltuielile cu serviciile de cazare și transport ale turiștilor, însă nu oferă și despăgubiri. Potrivit contractului semnat între turoperator și turişti, agenția nu răspunde însă pentru prejudiciile cauzate ca urmare a întârzierilor curselor, inclusiv charter. Într-un răspuns pentru Știrile PRO TV - reprezentanții agenției susțin că turiștii au beneficiat gratuit de servicii de cazare și se vor întoarce acasă cu un zbor programat marți seara la ora 22. Potrivit Ordonanței care reglementează pachetele turistice, călătorul are dreptul să primească despăgubiri din partea agenției de turism organizatoare Dumitru Luca, Președinte ANAT: ”Agenția organizatoare a acoperit toate costurile suplimentare, și atunci intervine doar disconfortul de a prelungi o ședere peste voința călătorului. Sau există posibilitatea că trebuia să ajungă la serviciu, n-a mai ajuns, niște pierderi colaterale, care putând fi dovedite, se pot obține niște penalități. Se poate discuta, amiabil în primă fază cu agenția organizatoare. Pentru astfel de situații neplăcute, reprezentanții agenților de turism încearcă de ani buni să înființeze un fond de garantare atât pentru pachetele turistice cât și pentru biletele de avion. În prezent, potrivit regulamentelor europene, puteți primi despăbuguri din partea companiilor aeriene, în cazul în care biletele de avion sunt luate direct de la operator. Potrivit legislației europene, recuperarea banilor se face doar dacă biletele de avion sunt anulate integral. Iar pasagerii pot primi compensații care variază între 250 de euro pentru zboruri de până în 1500 de kilometri și pot depăși 600 de euro pentru curse de peste 3.500 de kilometri. 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult