Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Reacțiile șoferilor la vinieta pentru București. Avertismentul specialiștilor de mediu

Your browser doesn't support HTML5 video.

Potrivit datelor oficiale, în fiecare zi Capitala este traversată de aproape două milioane de maşini.

Numărul maşinilor înmatriculate în Bucureşti a depăşit 1,3 milioane, dintre care peste 800.000 sunt mai vechi de 11 ani. Dacă le punem şi pe cele din judeţul Ilfov, ajungem la 1,5 milioane. Poliţiştii vorbesc însă despre încă o jumătate de milion din alte zone ale ţării.

Locuitor: "Sunt mult mai multe maşini decât ar trebui să fie, imediat cum venim aici, simt în nas că nu pot să respir"

Locuitor: "Sunt maşini ca nişte locomotive negre la spate, ITP-urile nu ştiu cum se dau de circulă asemenea maşini pe stradă. Este foarte bine măcar în zona centrală să fie protejată de poluare."

Vinietă pentru Bucureşti

 

Citește și
Dacie in trafic in Bucuresti
Vinietă pentru Capitală. Maşinile care ar putea fi interzise complet în centru

Taxele Primăriei îi vor afecta în special pe cei cu motoare poluante. Potrivit statisticilor, ar fi vorba despre 380.000, care vor avea interzis în Centru. Peste 200.000 de proprietari de maşini cu Euro 3 ar trebui să plătească taxe mari dacă vor în zona verde. Pentru peşte un milion de maşini din Bucureşti şi Ilfov, cu norme de poluare 4,5 şi 6 taxele nu se aplică.

Norma de poluare poate fi aflată din cartea tehnica a maşinii. Cei cu maşini vechi spun că taxa îi dezavantajează.

Șofer: "Depinde ce se întâmplă cu banii respectivi, dacă sunt investiţi în depoluarea Bucureştiului, da, dar dacă sunt investiţi doar pentru buzunarul lor, atunci nu."

Taxarea ar trebui să vină şi cu alternative, care apar în Planul de calitate a Aerului, aprobat de Primărie. De exemplu: "Primăria administrează doar 10.000 de locuri de parcare - primăriile de sector alte 30.000, adică sub 3% din totalul maşinilor. Pistele de biciclete nu sunt nici ele suficiente".

Şofer: "Ar trebui mijloacele de transport în comun să fie mult mai eficiente, locuri de parcare bine amenajate la marginea oraşului sau la gurile de metrou în aşa fel încât lucrurile, adică să fie o soluţie nu doar interzicerea sau amenzi sau ridicarea ca asta nu e o soluţie dacă nu pui alternative".

Bucureştiul a fost anul trecut pe locul 3 în Europa în topul celor mai aglomerate oraşe, şi pe 11 în lume. Practic, dimineaţa şi seara, zi de zi, între orele 8-9 şi 17-18 timpul parcurs de o maşină între două puncte din Bucureşti se dublează.

Între timp, Capitala se sufocă din cauza dioxidului de azot, monoxidului de carbon, particulelor în suspensie şi a altor zeci de substanţe toxice degajate de maşini, spun autorităţile.

Simona Popa, director de mediu PMB: "Poluantul PM 10 înregistrează din păcate în continuare depăşiri ale valorii limita zilnice la staţiile de trafic Mihai Bravu şi Cercul Militar. Cu o creştere importantă la staţia Mihai Bravu - 70 de depăşiri în 2018 faţă de 57 de depăşiri în 2017."

Poluarea a atras şi sancţionarea României de către Comisia Europeană, care a declanşat o procedură de Infrigement încă din 2011. Nici acum nu am scăpat de avertismente şi dacă până la finalul anului nu impunem măsuri clare, România ar putea fi amendata.

 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult