Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Probleme din cauza trotinetelor și bicicletelor. Câte accidente grave s-au produs în București, din cauza lor, în ultimii ani

Your browser doesn't support HTML5 video.

De cum a venit căldura, trotinetele și bicicletele au împânzit șoselele, parcurile și trotuarele. Sunt zeci de plângeri, în urma unor incidente în care pietonii au căzut victime.

De multe ori, cei care folosesc aceste mijloace de transport nu respectă regulile de circulație. Doar în București au loc anual zeci de accidente.

În București, în fiecare seară, zeci de trotinete şi biciclete se strecoară pe aleile înguste, împânzite de copii şi vârstnici care nu reuşesc mereu să se ferească.

În țară, unele primării au interzis circulatia acestor vehicule în parcuri. În Capitală încă se lucrează la o hotărâre în acest sens.

Bărbat din București: "Ar putea să facă anumite trasee speciale, să nu le mai dea voie să meargă în toate zonele din parc. În special în cele supra aglomerate, de exemplu. Unde e aglomerație foarte mare de oameni să nu aibă acces".

Citește și
politia romana
(P) Poliția Română lansează campania de educație rutieră pentru pietoni, conducători de biciclete și trotinete

Femeie din București: "Mergeam cu cățelul meu și l-a lovit. A mers destul de tare, nu am apucat să-l vad. Nu e OK, mai ales când e aglomerat. Aș vrea să știu dacă există o reglementare în sensul ăsta. Dacă nu există, ar trebui să existe".

Anul acesta, Poliția Locală a dat doar 27 de amenzi și 42 de avertismente.

În ceea ce privește drumurile publice, legislația este clară.

Cu toate acestea, cei pe trotinete și biciclete taie calea mașinilor adeseori ori traversează intersecțiile pe culoarea roșie a semaforului.

Reporter: "Pe unde ar trebui să ne deplasăm?".

Claudiu Costea, inspector Brigada Rutieră a Capitalei: "Unde avem pistă, trebuie să o folosim. În lipsa ei, nu se poate deplasa pe trotuar, este strict interzis. E un loc special amenajat pentru circulația pietonilor. În lipsa pistei, pe partea carsoabilă, dar cu foarte multă atenție și pe prima bandă. De cele mai multe ori ne confruntăm cu următoarele situatii: fie conducatorul de trotienetă sau de bicicletă nu se asigură când schimbă direcția de mers, nu efectuează semnale regulamentare de schimbare a direcției de mers, a benzii. Sunt situații în care conducătorul se deplasează pe două pe trotineta ori acest lucru este strict interzis de lege".

Din 2019 și până în prezent, Poliția a înregistrat, doar în București, 95 de accidente grave în care au fost implicate trotinete electrice și alte 197 cauzate de bicicliști.

Pe de altă parte, în orașe sunt prea puține piste special amenajate pentru astfel de mijloace de transport.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult