Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Primul autobuz electric 100% românesc, produs la Baia Mare. A fost deja testat în patru orașe din țară

Your browser doesn't support HTML5 video.

Pe străzile din marile orașe vedem din ce în ce mai des mijloace de transport nepoluante. Cum cererea, în creștere, este acoperită din import, o firmă din Baia Mare și-a adaptat producția. A scos pe piață primul autobuz electric sută la sută românesc.

L-au testat deja locuitorii din mai multe orașe, iar acum a ajuns și la Târgu Mureș.

În vehiculul de 12 metri lungime încap 83 de persoane. Un "plin" de curent costă 140 de lei și oferă o autonomie de cel puțin 200 de kilometri. Autobuzul electric produs în România a ajuns și la Târgu Mureș, unde societatea de transport local dorește să cumpere vehicule nepoluante. Tatar Bela, director societate Transport Local: „O să facem teste cu el timp de două săptămâni să vedem cum corespunde necesităților traficului municipiului Târgu Mureş şi a călătorilor mai ales. Acest autobuz o să ducă călătorii pe gratis.” Autobuzul electric trebuie să stea la încărcat timp de trei ore, la fiecare zece ore. Cu un singur "plin", poate merge cel puţin 200 de kilometri.

Varga Lucian, director general ATP Automotive: „Este un autobuz full electric, o primă unitate livrată de noi pe care o purtăm în toată ţara în oraşele în care doresc să facă testarea şi adunăm feedback asupra funcţionalităţii lui. Estimăm să putem produce până la 100 de bucăţi anual.” Ioan Nuțu Varga: „Pe lângă locurile de muncă create, pe lângă faptul că vom avea în oraş un transport verde, înseamnă şi faptul că avem o mândrie că avem totuşi o fabrică de autobuze la noi în ţară.”

Vehiculul electric este o provocare pentru șoferii companiei de transport local.

Șofer: „Nu am condus până acum maşina asta, dar părerea mea, cât am condus aici un kilometru-două. Se comportă foarte bine.”

Călătorii sunt încântați de noul mijloc de transport, care este foarte silențios și comod.

- „Nici nu poluează şi nici aşa zgomot nu fac, cred că din toate punctele de vedere sunt mai bune.” În cele trei luni de când a ieșit pe poarta fabricii din Baia Mare, prototipul a fost testat în patru orașe: Oradea, Cluj Napoca, Făgăraș şi Brăila. Preţul autobuzului este de 350.000 de euro, dar poate varia în funcție de dotări.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult