Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Oradea a avut cea mai mică scădere a numărului de vizitatori dintre orașele cu tradiție în city-breakuri

Your browser doesn't support HTML5 video.

În anul pandemiei, Oradea a avut cea mai mică scădere a numărului de vizitatori dintre orașele cu tradiție în city-breakuri.

Ca să păstreze locul fruntaș, responsabilii au decis să mențină facilitățile pentru turiști. Astfel, pe lângă intrarea gratuită la muzee și circulația gratuită cu mijloacele de transport în comun, turiștii vor avea și reduceri la cafenelele și restaurantele din zona istorică a orașului.

Bianca şi Edi sunt studenţi în Cluj şi au venit într-o vacanță scurtă la Oradea. Pentru că vor sta trei nopți, vor beneficia de toate facilitățile oferite turiștilor.

Edi: ”Ajută foarte tare sectorul să se redreseze economic".

Bianca: "Noi suntem studenţi şi avem un buget limitat iar astfel putem mult mai uşor să vizionăm obiectivele turistice".

Citește și
Coronavirus România, bilanț 4 februarie
Coronavirus România, bilanț 27 mai. 307 cazuri noi și 39 de decese

Când s-au cazat, cei doi au primit un formular care conţine un cod QR prin care sunt identificaţi de toţi partenerii care oferă reduceri.

Christian Ardeu, administratorul unui hotel: "Pur şi simplu, dorim să atragem cât mai mulţi turişti. Codul QR este scanabil la toate unităţile partenere, la toate muzeele din Oradea, în transportul public în comun precum şi în anumite cafenele sau restaurante".

Turistă: ”Ideea este foarte bună, din puctul meu de vedere. Chiar promovează şi turismul”.

Vizitatoare la muzeu: "Este foarte OK, pentru că, de exemplu, cei care vin mai multe zile, într-o zi vin să viziteze o aripă a muzeului, a doua zi vin pentru altă aripă a muzeului, şi atuncea, tot timpul plătesc biletul".

Aurel Chiriac, director al Muzeului Ţării Crișurilor: "Ceea ce am constatat este faptul că interesul pentru Muzeul Ţării Crisurilor, în contextul acesta, al gratuităţilor, este mare”.

Acum, programul iniţiat de primăria orașului împreună cu Visit Oradea include și aproape 20 de cafenele și restaurante care le oferă reduceri turiștilor cazați cel puțin două nopți.

Linda Seres, proprietara unei cafenele: "Ne dorim să facem parte din tot ce înseamnă promovarea oraşuluI. Au parte de un discount de 10%".

Alexandru Chira, director Visit Oradea: ”Această campanie presupune gratuităţi la toate muzele din oraş, gratuitate pentru 24 de ore în reţeaua de transport public din Oradea şi avem şi o serie de restaurante şi cafenele partenere, care contribuie cu discount-uri de până la 15-20 la sută la nota finală".

Din 2015 până în 2019, numărul turiştilor care au trecut prin Oradea a crescut cu 31%, cu un vârf în 2018, de peste 250.000 de vizitatori. Anul trecut, oraşul a înregistrat cea mai mică scădere a turiştilor, cu aproximativ 50%, în condiţiile în care altele au înregistrat o pierdere de până la 70%. 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult