Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Oficialii români vor să atragă Volkswagen cu un "proiect de declaraţie a Parlamentului"

Ministrul demis pentru Mediul de Afaceri a încercat să facă lumină în cazul zvonurilor privind deschiderea unei fabrici Volkswagen în România, în loc de Turcia.

Ministrul demis pentru Mediul de Afaceri, Ştefan Oprea, a declarat luni că a fost depusă în Parlament o declaraţie semnată de liderii grupurilor PSD din camere, privind sprijinirea deschiderii unei fabrici Volkswagen în România. „În spaţiul public au apărut discuţii despre această investiţie, am fost foarte activi”. Procesul de selecţie a locaţiilor a fost transparent - au fost iniţial 6 iar la final a rămas doar una, a anunţat Oprea. „Dintre toate statele membre UE, a fost cea mai competitivă ofertă”, a mai spus ministrul, care a vorbit despre o zonă în apropiere de Arad unde ar urma să fie deschisă fabrica

„Într-o primă etapă a fost selectată Turcia pentru că au făcut o ofertă care nu poate să fie egalată de un stat membru – avem anumite rigori pe care trebuie să le îndeplinim. Ştiţi din media internaţională că au fost declaraţii publice refereitoare la faptul că în acest moment, dezvoltarea proiectului în Turcia este îngheţată”, a mai spus ministrul.

„Credem că declaraţia Parlamentului e foarte importantă”, a spus Oprea, care a precizat că premierul a trimis scrisori către „toţi principalii acţionari” şi că au existat discuţii cu toţi membrii board-ului. „România ar putea să aibă o şansă”.

“În funcţie de dezvoltările ulterioare din Turcia şi în funcţie de acest lucru vom vedea potenţiale rezultate”, a spus Oprea, insistând asupra importanţei proiectului de declaraţie a Parlamentului.

Citește și
Volkswagen - Getty
Șefii Volkswagen, puși sub acuzare în scandalul Dieselgate de procurorii germani
Volkswagen ar putea deschide fabrica în Slovacia

 

Grupul Volkswagen ar putea decide să producă în viitor modelul Passat în Slovacia în loc să-l fabrice în noua uzină din Turcia, au declarat pentru Automotive News Europe surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

În prezent, modelul Passat de dimensiuni medii este produs la fabrica din Emden, Germania, dar VW are nevoie de o nouă locaţie, deoarece unitatea este modernizată pentru a fabrica în exclusivitate modele electrice.

Consiliul de Supervizare al Volkswagen ar urma să se întâlnească săptămâna aceasta pentru a decide dacă va merge înainte cu investiţia din Turcia, în valoare de 1,3 miliarde de euro (1,4 miliarde de dolari).

Compania a amânat decizia finală privind construirea unei fabrici în Turcia, a anunţat luna aceasta un purtător de cuvânt al producătorului auto german, pe fondul criticilor internaţionale la adresa operaţiunilor militare derulate de Ankara în Siria şi al temerilor legate de efectele potenţiale asupra imaginii VW.

VW trebuie să ia rapid o decizie deoarece unitatea din Turcia ar urma să-şi înceapă activitatea în octombrie 2022 când fabrica din va trece la fabricarea maşinilor exclusiv electrice.

O soluţie analizată de conducere ar fi mutarea producţiei Passat la gigantica fabrică a VW din Bratislava, Slovacia, au declarat sursele pentru Automobilwoche, o publicaţie care face parte din brandul Automotive News Europe.

În prezent, la uzina din Slovacia sunt fabricate VW Touareg şi Audi Q7, SUV-uri şi VW Up, Seat Mii şi Skoda Citigo. Ultimele două se confruntă cu un declin al vânzărilor şi ar putea fi scoase din producţie, ceea ce ar elibera locul pentru Passat, susţin sursele.

Volkswagen a anunţat că NU caută locaţii alternative  

Volkswagen nu caută locaţii alternative în timp ce îşi evaluează planurile de construire a unei noi fabrici în Turcia, a afirmat marţea trecută Andreas Tostmann, şef de producţie la VW, citat de Reuters. Compania a amânat decizia finală privind construirea unei fabrici în Turcia, a anunţat luna aceasta un purtător de cuvânt al producătorului auto german, pe fondul criticilor internaţionale la adresa operaţiunilor militare derulate de Ankara în Siria şi al temerilor legate de efectele potenţiale asupra imaginii VW. Volkswagen analizase mai multe posibile locaţii pentru noua sa uzină din Europa de Est, inclusiv România, Serbia şi Bulgaria, dar până la urmă grupul german a optat pentru Turcia. Valoarea investiţiei este estimată la investiţiei de 1,3 miliarde de euro.

"Urmărim evoluţiile. Planurile pentru Turcia sunt în prezent în aşteptare. Nu căutăm în mod activ locaţii alternative ", a declarat Tostmann.

Propunerea Bulgariei pentru Volkswagen

Rosen Plevneliev, fostul preşedinte al Bulgariei, care în prezent conduce echipa de negociatori de la Sofia, a dezvăluit că ţara sa a propus dublarea subvenţiilor oferite grupului Volkswagen până la 260 milioane de euro.

"Bulgaria a pregătit o propunere minunată, care oferă maximul posibil conform legislaţiei Uniunii Europene", a spus Plevneliev.

Acesta şi-a exprimat speranţa că board-ul Volkswagen va amâna luarea unei decizii finale pentru luna noiembrie şi îşi va revizui planurile privind locul în care va fi construită viitoarea sa uzină. Fostul preşedinte a subliniat că autorităţile de la Sofia au mai multe idei cu privire la modul în care pot sprijini Volkswagen cu măsuri suplimentare în domeniul infrastructurii şi educaţiei.

Fostul primar al Aradului susţine că a negociat cu Volkswagen

În România, fostul primar al Aradului, Gheorghe Falcă, a anunţat marţi că Volkswagen a analizat municipiul Arad ca variantă pentru amplasarea unei fabrici în regiune.

"Compania Volkswagen a anunţat că întrerupe etapa de negociere cu Turcia pentru realizarea unei fabrici de automobile acolo. Compania analizase mai multe state din Estul Europei, între care şi România. România a făcut două oferte firmei de consultanţă iar Primăria Arad a făcut o ofertă pentru o locaţie. În final, locaţia propusă de Primăria Arad a fost acceptată de consultant şi am fost în procedură de negociere pe patru direcţii la nivelul municipiului Arad, am avut o asistare a doamnei secretar de stat şi sprijin al ministrului IMM-urilor", a declarat, marţi, pentru AGERPRES, fostul primar al Aradului, europarlamentarul Gheorghe Falcă.

El a adăugat că municipalitatea avea în plan să acorde 1.100 de hectare pentru această investiţie, care ar fi creat 4.000 de locuri de muncă, şi că speră că Aradul va fi luat din nou în calcul.

"În acest moment, sper ca cei de la Volkswagen să reia negocierea cu statele şi, evident, la nivelul României, Aradul este locaţia agreată", a mai spus fostul primar.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult