Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Nemulţumiri şi probleme în aeroporturi, gări şi trafic. Haosul creat de ploaia îngheţată

Your browser doesn't support HTML5 video.

''De 25 de ani nu am mai văzut un asemenea fenomen'', spun reprezentanţii aeroportului Otopeni despre ploaia îngheţată care a creat probleme uriaşe.

Pentru că degivrarea avioanelor a durat foarte mult, cursele au acumulat întârzieri de până la 3 ore, însă 6 zboruri au fost chiar anulate.

Nici mecanicii de tren nu au o viaţă uşoară. Locomotivele electrice pierd contactul cu liniile de înaltă tensiune acoperite de gheaţă.

"Nu se poate aşa ceva, suntem cu copii mici după noi, chiar vă bateţi joc?" Aşa au reacţionat pasagerii cursei Bucuresti-Barcelona anulată de compania Wizz Air, dimineaţa.

Oamenii au fost nemulţumiţi că au aşteptat în zadar să decoleze. Curând, Wizz Air a anulat şi cursa Bucuresti-Shefield.

Citește și
sofer lichid de parbriz freezing rain
Cu ce a încercat un șofer să-și dezghețe geamurile mașinii, după fenomenul freezing rain

La rândul lor, cei de la Tarom au anulat cursele interne între Bucureşti şi Timişoara, Suceava sau Baia Mare. La fel au păţit şi oamenii care aveau zbor spre Chişinău.

Un călător necăjit povesteşte că din această cauză nu a putut să ajungă la înmormântarea bunicului său: "Bunicul a fost înmormântat, nu mai este niciun sens. Eu mâine plecam înapoi din Chişinău acasă, la Paris. Domnul nu vrea să mă întoarcă acasă la Paris."

Reprezentanţii Tarom spun că degivrarea avioanelor, care a dus la întârzieri, nu poate fi controlată, planificată şi în niciun caz grăbită şi şi-au cerut scuze de la pasageri.

Oficialii aeroportului Otopeni spun că asemenea condiţii vitrege sunt întrunite foarte rar. Degivrarea, adică procesul de îndepărtare a gheţii, a durat până la o oră pentru fiecare avion. Au existat însă cazuri în care procesul a fost repetat.

Este extrem de rău şi pe calea ferată.

Spre deosebire de avioane, trenurile nu pot fi degivrate, iar liniile de tensiune se curăţa cu ajutorul pantografelor. Adică acea parte a locomotivei care atinge linia de înaltă tensiune. Tocmai din această cauză ies scântei la contactul cu cablul. Atunci când contactul nu este suficient de puternic pentru a da gheaţa jos, locomotivele rămân fără alimetare.

Şi şoferii au avut luptele lor cu gheaţa de pe propriile maşini.

Păstraţi la îndemână racletele şi substanţele de degivrare. Cei care le-au lăsat în maşină peste noapte n-au mai avut cum să ajungă la ele.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult