Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Mii de mașini ridicate în Capitală, de la începutul anului. Cât costă recuperarea lor și care e cea mai scumpă taxă din țară

Your browser doesn't support HTML5 video.

Doar de la începutul acestui an, în Capitală au fost ridicate mii de maşini. Sunt vizate cele parcate neregulamentar, pe treceri de pietoni sau trotuare, ori cele abandonate.

Taxa de recuperare, este, în medie, de 500 lei. Șoferii acuză însă că locurile de parcare sunt insuficiente. Și în alte orașe, administrațiile locale ridică mașinile lăsate pe spațiul public. În Brașov, de pildă, taxa de recuperare va ajunge la 900 de lei, de la 1 iulie.

Peste 1,5 milioane de mașini sunt înmatriculate în București, potrivit datelor oficiale. Lor li se adaugă însă cele aflate în tranzit, astfel că străzile și bulevardele sunt mereu pline. Pentru că nu sunt suficiente locuri de parcare, mulţi şoferi le lasă pe trotuar ori pe trecerile de pietoni. De la începutul acestui an, numai în sectorul 4 au fost ridicate peste 4.000 de mașini parcate neregulamentar.

Primul pas pe care îl face un şofer care nu-și mai găseşte mașina acolo unde a parcat este să sune la dispeceratul poliției locale de sector, să afle unde a fost dusă. Autoturismele sunt duse în spaţii special amenajate.

Valentina Neagu, corespondent PROTV: „În acest spațiu au fost depozitate de începutul acestui an peste 1.300 de mașini ridicate doar din Sectorul 3. Ca să-și recupereze vehiculul, un șofer trebuie să achite 500 de lei, dintre care 200 de lei este taxa pentru ridicare, 150 de lei transportul și încă 150 de lei este tariful pentru depozitare în primele 24 de ore”

Citește și
masina parcare
Consilierii au decis. Cât plătesc șoferii care parchează neregulamentar în Sectorul 5 și cărora li se ridică mașinile

La această sumă se adaugă 50 de lei pentru fiecare zi în care mașina este lăsată în depozit. Cei în culpă pot plăti cu cardul în locul în care a fost dus autoturismul, ori la Direcțiile de Taxe și Impozite, apoi să prezinte dovada plății. Iar tarifele diferă de la un sector la altul. După câteva luni, dacă nu sunt revendicate, mașinile sunt trimise la casat.

Deși autoritățile au început să monteze stâlpi antiparcare, mai sunt zone în care maşinile sunt lăsate pe trotuar.

Pieton: „Ce să fac? Iau căruțul în brațe și le ocolesc, dacă nu pot să trec pe lângă ele.”

Reporter: Mergeți pe stradă?

Pieton: „Păi da, ce să fac? Am altă soluție? Nu iau măsuri cu mașinile astea parcate pe trotuar, ca să avem și noi loc.”

Pieton: „E rău din toate privințele, și sunt foarte multe mașini”

Pieton: „Mai ales că eu locuiesc și în zona Gării, nici nu se poate traversa sau trece, e nenorocire. Chiar e un semafor acolo pe care de abia îl trec, și mă strecor”

În același timp, șoferii acuză că nu sunt suficiente locuri de parcare. Compania Muncipală Parking administrează aproximativ 30.000 de locuri de parcare.

Șofer: „Sunt foarte puține, e greu de accesat, parcările generale sunt destul de departe unde locuim, unde muncim”

(...)

„Nu sunt niciodată suficiente, din păcate”

Șofer: „Ar mai trebui locuri de parcare, încerc să caut unde pot plăti, ori cu telefonul prin aplicație și cam atât, nu o las pe bordură”.

În multe oraşe, autorităţile locale au votat pentru ridicarea maşinilor parcate neregulamentar. În medie, taxele ajung la 500 de lei, cum ar fi Timişoara sau Cluj, iar în Braşov la 900 de lei, de la 1 iulie.  

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult