Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Întârzieri de sute de minute, din cauza vremii. CFR va anula marți 11 trenuri

Your browser doesn't support HTML5 video.

Iarna târzie a încurcat rău planurile oamenilor, dar şi circulaţia trenurilor din sudul şi estul ţării. De pildă, garniturile care urmau să ajungă duminică seara în Bucureşti de la Constanța au avut întârzieri de cinci ore.

UPDATE 23.00:  CFR Călători a anunțat anularea a 11 trenuri de călători, marți, informează Agerpres.

„În contextul condiţiilor meteo nefavorabile (chiciură la nivelul firelor de contact, a elementelor de infrastructură şi a materialului rulant), precum şi urmare a interzicerii circulaţiei cu locomotive electrice, CFR Călători menţine măsura anulării trenurilor în zonele afectate. Măsurile operative întreprinse în această perioadă de angajaţii feroviari au ca principal scop circulaţia trenurilor în condiţii de siguranţă și menţinerea legăturilor feroviare între localităţile mari", se menţionează într-un comunicat al companiei.

Astfel, vor fi anulate trenurile: 1581 Bucureşti Nord-Constanţa, 1582 Constanţa-Bucureşti Nord, 1587 Bucureşti Nord -Constanţa, 1588 Constanţa- Bucureşti Nord, 8002 Constanţa- Bucureşti Obor, 8003 Obor-Constanţa, 7373 Făurei -Galaţi, 8212 Constanţa -Făurei, 8011 Bucureşti Obor-Feteşti, 8012 Feteşti-Obor şi 8001 Bucureşti Obor-Constanţa.

ora 19.45: La finalul cursei, oamenii au explodat nemulţumiţi, mai ales că nu vor fi despăgubiţi. Cei de la CFR dau vina pe chiciură care s-a depus, pe liniile de tensiune.

Citește și
gheata
Cod galben de polei în judeţe din Oltenia şi Muntenia, inclusiv în Bucureşti

Primii care au răbufnit au fost cei care fac naveta între Videle şi Bucureşti.

Călător: „Ne ducem ca proştii la servici, doamnă, întârziem o oră."

Supărare mare a fost şi în trenurile care au ajuns în Gara de Nord din zona Moldovei.

Călător: „Trei ore întârziere trenul de la Bacău la Bucureşti."

Călător: „Am cerut explicaţii la impiegatul de mişcare din Ulmeni. Zice: „domnule, acesta este sistemul."

Din Focşani, 150 de kilometri s-au făcut în 6 ore. În medie, 25 de kilometri pe oră, adică o viteză de mers pe bicicletă.

Cele mai mari întârzieri - de peste 5 ore - au fost, însă, pe ruta București-Constanța. Garnitura programată să ajungă în Capitala duminică seara, la 19.24 a ajuns în realitate după miezul nopţii. Între timp, la mare, alţi pasageri aflau că au riscă să îşi petreacă noaptea în gară.

Călător: „În Japonia a fost o întârziere de 30 de secunde şi ministrul Transporturilor şi-a dat demisia, iar la noi întârzieri de o oră sunt acceptate."

CFR Călători a anulat luni 4 trenuri Inter-Regio pe ruta Bucureşti Nord - Constanța şi retur şi alte 4 trenuri Regio din București-Obor.

Pentru că vremea continua să fie proastă şi mâine (n.r - marți), CFR Călători se gândeşte să anuleze patru trenuri. Este vorba de garniturile care circulă pe ruta Bucureşti - Constanța, unde locomotivele electrice au probleme.

Linia ferată Bucureşti- Constanța a fost cea mai afectată de fenomenul „freezing rain", care a făcut ca firele de contact care alimentează locomotivele electrice să îngheţe, aşa cum s-a întâmplat duminică cu tramvaiele dn Bucureşti. 

Gara din Constanța, afectată de vremea rea

Una dintre gările mari, intens circulate, afectate de vremea rea a fost gara Constanța. Mai multe trenuri de călători au fost anulate, iar cele care ar fi trebuit să ajungă în staţie au avut întârzieri de până la 120 de minute. Alte trenuri care ar fi trebuit să plece la o anumită oră din gară au avut, la rândul lor, întârzieri cuprinse între 60 şi 90 de minute.

Degeaba au încercat angajaţii CFR să le explice oamenilor că de vină este ploaia îngheţată şi că pe firele de înaltă tensiune sunt ţurţuri. Oamenii au început să-şi piardă răbdarea când au observat că timpii de aşteptare se tot măreau în loc să se micşoreze. Cea mai mare întârziere a avut-o trenurile care leagă Bucureştiul de litoral.

Situaţia nu s-a remediat nici până luni după-amiază, iar meteorologii anunţă că astfel de episoade de vreme rea vom avea în toată această săptămână. Judeţele Tulcea şi Constanța tocmai de au ieşit dintr-un cod galben de vreme severă şi depuneri de polei.

La prânz, în gara Constanța se instalase haosul. Sute de călători care aşteptau să plece au constatat că trenurile în care ar fi trebuit să se urce aveau întârzieri de peste o oră.

Reporter: „Unde trebuie să ajungeţi?” Bătrână: „La Feteşti. Până acolo e trenul şi de acolo cu microbuzul, în treaba mea.” Reporter: „Ştiţi că pleacă cu o întârziere de o oră şi jumătate?” Bătrână: „Vai de mine, stau degeaba mă duc în gară şi dorm acolo la noapte.”

Reporter: „Trebuia să plecaţi de acum două ore?” Călător: „O oră jumate.” Reporter: „Nici măcar să se plece din gară normal?” Călător: „Nu sunt multe lucruri normale. Asta-i nimica toată. Sunt altele mai grave, să înceapă cu astea subţirele dacă mai pot, dar nu cred că mai pot face ceva.”

Nici la tabela de sosiri lucrurile nu erau întocmai pe roze. Toate trenurile de călători din ţară aveau întârzieri cuprinse între 60 şi 120 de minute. Angajaţii CFR susţin că de vină este ploaia îngheţată care a încărcat cu ţurţuri cablurile de înaltă tensiune.

Biroul de Informații: „De la Bucureşti soseşte cu o întârziere de aproximativ 50 de minute, de la Buzău 60 de minute.” Reporter: „Trenuri anulate aveţi?” Informații: „Trenuri anulate, cel de ora 13.00 și cel de 19.00 către Bucureşti. În rest, cu întârzieri. Cauza? Ploaia îngheţată de ieri (n.r - duminică) s-a pus pe firul de contact şi se circulă cu diesel .”

Mai multe trenuri au fost anulate, iar cele care au sosit în gară aveau întârzieri mari, spre nemulţumirea călătorilor ajunşi la exasperare.

Călător: „Este o întârziere, dar asta se întâmplă şi când e … se întâmplă în mod normal şi nu ştiu în ce mileniu o să ne despăgubească CFR-ul.” Călător: „Nu ai la ce să te aştepţi e România.”

Reporter: „Ajungi la timp unde ar fi trebuit să ajungi?” Tânăr: „Nu, ar fi trebuit să fiu la curs acum 30 de minute, dar mă duc la următorul.”

Întârzierile şi anulările trenurilor au fost cauzate de chiciură de pe firele de tensiune, se scuză responsabilii de la CFR Călători. Doar locomotivele diesel circulă fără probleme.

Regulamentul european care stabileşte despăgubiri în caz de întârzieri va intra în vigoare doar în 2024, însă nu se va aplica în caz de forţă majoră.

În prezent, călătorii pot doar să renunţe la bilet şi să îşi recupereze banii.  

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult