Modifica setarile cookie
Toate categoriile

În perioada sărbătorilor, retururile au crescut și cu 30%. Care este motivul

Your browser doesn't support HTML5 video.

În mare grabă, Moș Crăciun a luat de pe rafturi și cadouri nepotrivite. A greșit măsuri, a încurcat culorile preferate sau a rătăcit cu totul listele de dorințe, așa că cei mai puțin norocoși au mers, miercuri, să le schimbe sau să le returneze.

Magazinele online spun că, în perioada sărbătorilor, retururile cresc și cu 30%.

Holurile mallurilor au fost pline și miercuri. Unii plecau cu sacoșe, alții veneau cu ele de acasă.

După cozile la cumpărături, zilele acestea mulți se înghesuie la retururi. Asta pentru că unele cadouri, alese cu multă migală şi cele mai bune intenţii, au fost fie prea mici, fie prea mari ori, cine ştie, poate prea colorate sau pur şi simplu titularul avea deja acelaşi parfum sau o bijuterie asemănătoare.

Pentru că românii primesc în dar cel mai mult haine, parfumuri și bijuterii, mulți s-au trezit cu prea multe pijamale sau pulovere, sau cu mărimi nepotrivite.

Citește și
112 salvare ambulanta
Trei femei intoxicate cu monoxid de carbon într-un magazin din municipiul Piteşti, transportate la spital

Băiat: „Am venit să aduc înapoi niște ghete. Sunt mici de mine. Eu port 43 și sunt 42”.

Reprezentanții magazinelor online spun căt, în urma numărului mare de cereri din luna decembrie, au fost nevoiți să mărească perioada de retur de la 14, la 30 de zile, chiar și mai mult.

Mara Barza, reprezentantul unui magazin online: „În această prioadă a anului, retururile pot crește în funcție de categoria de produse și cu până la 15, 25, chiar și 30%. Retururile se realizează destul de ușor, direct din aplicație sau din site-ul web, putem solicita să vină curierul sau putem merge noi să lăsăm pachetul la curier”.

De altfel, fiecare magazin are propria politică. Unele acceptă doar schimburi sau dau vouchere în valoarea produsului, în timp ce altele primesc înapoi bunul și oferă contravaloarea în bani. De fiecare dată, însă, e nevoie de bonul fiscal sau factură.

Și electrocasnicele sau electronicele primite cadou se pot returna sau schimba.

Reprezentantul unui magazin online de electrocasnice: „Noi atașăm de produsele pe care le vindem, atașăm pe mail în format electronic, o factură. Și atunci clientul poate să vină cu o factură sau poate să vină cu un produs. Sau cel care a dat cadoul, în contul lui poate să facă o cerere de retur. De exemplu, eu pot să fac o cerere de retur ca un curier să vină să ridice un cadou de la o altă adresă, dar să cerem prea multe detalii”.

Sunt și unii ceva mai norocoși, care au primit cadourile perfecte, iar alții care se ghidează după proverbul „dar din dar se face rai”.

Român: „Anul acesta chiar au fost foarte potivite, am primit multe bijuterii, dulciuri”. Român: „Nu le fac cadou mai departe, dar încerc să le dau mai unor pesoane care poate nu își perimit acele haine, nu îmi palce să dau cadouri mai departe așa de la o persoană la alta”. Potrivit unui studiu Ipsos, aproape jumătate dintre români dau mai departe cadourile care nu le plac, spre deosebire de alți europeni, cum ar fi nemții sau francezii, care le vând.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult