Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Haos pe aeroporturile din Europa. Zeci de români, batjocoriți pe terminalul din Creta: „Ne-au ținut ca pe niște animale”

Your browser doesn't support HTML5 video.

Au început concediile de vară cu mulți nervi și ore pierdute pentru foarte mulți oameni. Pe aeroporturile din toată Europa sunt mii de zboruri anulate sau întârziate.

Peste 2.000, doar în Otopeni, în ultimele două săptămâni. Totodată, zeci de români au dormit două nopți într-un aeroport din Bruxelles, iar alții au plecat din Creta cu o întârziere de 16 ore. De vină ar fi, condițiile meteo nefavorabile și numărul mare de avioane care trebuie să decoleze ori să aterizeze.

Terminalul Plecări de pe Aeroportul Otopeni era vineri plin de oameni cu ochii ațintiți către panourile pe care sunt afișate zborurile.

La ora prânzului, din 24 de curse, 15 aveau întârziere.

Dar, mereu este loc și de mai rău. Zeci de români au rămas pe aeroportul din Creta, după ce aeronava cu care urmau să se întoarcă la București a rămas fără pilot. Au reușit să ajungă acasă abia după 16 de ore.

Citește și
acoperis prabusit
O persoană a murit, după ce un acoperiş s-a prăbuşit din cauza ploilor abundente, în aeroportul din New Delhi

Maria Turea, pasager: „Suntem în jur de 60. Li s-a spus și lor același lucru, că pilotul este bolnav. Nu au făcut nimic pentru asta. Cu multe rugăminți și scandaluri, plânsete, cei mici plângeau, au reușit să ne transfere către un hotel”.

În tot acest timp zeci de români, care trebuiau să ajungă la Cluj-Napoca, au fost și mai ghinioniști.

„La 10 jumătate ne-au anunțat că aeroportul se închide și practic am fost aruncați afară din terminal. Am încercat să dormim pe jos, pe niște cutii de plastic. Ne-au ținut ca pe niște animale”, a spus un bărbat.

„Ne-au dat ore greșite și după care avionul a plecat și l-am prins făcând slalom, și fugă continuă. Cât am suferit în două zile, de miercuri până vineri, e mult”, a spus o femeie.

Wizz Air, Tarom și Ryan Air, companii cu probleme

Numai în ultimele două săptămâni, aici, pe aeroportul din Otopeni, au aterizat și decolat peste 5.400 de aeronave. Dintre acestea, aproape 2.000 au avut întârzieri de mai mult de 30 de minute. Iar companiile cu cele mai mari probleme sunt, în ordine, Wizz Air, Tarom și Ryan Air.

Într-un răspuns pentru Știrile PRO TV, reprezentanții companiei aeriene Wizz Air au transmis: „Cauza principală a acestor perturbări este activitatea meteorologică anormală, care rămâne intensă în întreaga Europă. (...) Aceste fenomene au afectat capacitatea autorităților (...) de a gestiona volumele de trafic la nivelul întregii industrii, ducând la întârzieri și anulări majore”.

Întârzierile au legătură și cu vacanțele pe care cei mai mulți și le planifică exact în această perioadă. Iar peste asta s-a suprapus și campionatul european de fotbal, așa că cererea pentru zboruri a fost mai mare decât în mod normal.

Activitatea intensă de pe cer se poate vedea și pe această hartă care monitorizează în timp real zborurile.

Frederico Moreira, pilot: „Să ne imaginăm, pentru ca oamenii de acasă să înțeleagă mai bine. Uneori mergem cu mașina de acasă, la muncă, să zicem că marți e mai puțin trafic, iar vineri, toată lumea vrea să ajungă acasă mai devreme, pentru weekend, așa că va fi mai mult trafic. Noi zburăm să zicem, pe niște autostrăzi în spațiul aerian. Vara este o perioadă foarte aglomerată, toată lumea vrea să plece în vacanțe, traficul aerian crește peste tot, așa că îți va lua mai mult timp să ajungi la destinație”.

Totodată, sunt și foarte multe curse la care s-au vândut mai multe bilete decât locuri.

Tocmai de aceea, organizațiile pentru drepturile pasagerilor vă recomandă să vă faceți check-in-ul online cât mai repede ca să nu riscați să rămâneți fără loc.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult