Ghid e-Factura. Cum vei putea emite o factură electronică de la 1 ianuarie 2024
Your browser doesn't support HTML5 video.
Galerie foto
Platforma online a fost deja testată și poate prelucra zeci de milioane de facturi pe zi, dă asigurări ministrul Finanțelor, după ce site-ul Fiscului a picat de mai multe ori. Prin noul sistem, statul vrea să reducă evaziunea fiscală și să aducă 1 miliard de euro în plus la buget, anul viitor.
Peste 3.000 de facturi electronice pe secundă vor putea fi procesate de Fisc, anunță autoritățile. Acestea dau asigurări că sistemul numit "e-Factura" nu se va bloca, odată ce devine obligatoriu pentru firme, persoane fizice autorizate și organizații neguvernamentale, de la 1 ianuarie 2024. Un miliard de euro ar avea de câștigat statul în 2024 din introducerea acestui sistem de facturare electronică, direct gestionat de ANAF. Practic, trecem de la facturile clasice, pe hârtie, la cele electronice, încărcate în sistemul Fiscului. În acest mod, statul va avea date în timp real despre toate tranzacțiile între firme. Pe site-ul Ministerului Finanțelor poate fi găsit și un videoclip explicativ. Dacă ești firmă, ONG sau PFA, primul pas este să te înregistrezi în Spațiul Personal Virtual de pe site-ul ANAF, pentru a avea un cont. Ai nevoie și de semnătură electronică certificată, pe care trebuie să o cumperi. Apoi înregistrezi codul firmei sau al ONG-ului, ca să intri în noul sistem al facturilor electronice.