Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cum să vă feriți de site-urile fake. Pățania unei tinere care a comandat o rochie

Your browser doesn't support HTML5 video.

Fiţi precauţi atunci când faceți cumpărături online. Mai mulți români au fost înșelați de reprezentanții unor magazine, care își promovau produsele, pe rețelele sociale.

Clienții spun că una li s-a promis şi alta au primit, iar atunci când au returnat marfa au rămas fără bani. Specialiștii avertizează că uneori prețurile mult prea mici ar trebui să reprezinte un semnal de alarmă.

O clientă care obișnuiește să facă des cumpărături online povesteşte că a fost înșelată de un comerciant care vindea haine. Nu i s-a părut nimic dubios atunci când a dat comanda, însă când au ajuns produsele nu semănau deloc cu cele de pe site.

Elena, clientă păgubită: „Am făcut returul conform regulamentului specificat pe site. Mi-a fost confirmat faptul că produsele au fost primite, iar la restituirea banilor nu am mai avut cu cine să comunic, contactându-i iar și iar mi-au spus că voi fi pe lista de prioritate în ceea ce privește restituirea banilor. Nu s-a întâmplat acest lucru. Pe parcurs nu au mai răspuns nici la mesaje. Am depus o plângere recent”.

În aceeași situație sunt mulți români care se plâng pe reţelele de socializare că nu și-au recuperat banii și care le recomandă altor persoane să evite anumite site-uri.

Citește și
fake news ????????????????
IGSU denunță un fake news: Nu ne aparţine mesajul care circulă pe WhatsApp referitor la măsurile de autoprotecţie

Cristian Pelivan, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online: „Dacă prețurile sunt incredibil de mici, de cele mai multe nu este vorba de o ofertă foarte bună, ci de o înșelătorie prin care sunt momiți în această capcană. Să ne uităm în bara de adresă, dacă atunci când folosim de pe un calculator, de exemplu, apare un lăcățel, acela garantează o conexiune criptată. În general persoanele care vor să înșele vor accepta doar plata în numerar la livrare. Plata cu cardul presupune trecerea prin mai multe filtre, presupune un accept de la bancă, un accept de la un procesator de carduri și atunci nu apelează la această metodă”.

Mihai Rotariu, DNSC: „Există o soluție, disponibilă gratis online, scamadviser.com, unde puteți să luați link-ul de unde vreți să cumpărați dumneavoastră online, să îl puneți acolo, să facă o analiză de securitate a sitului și, în funcție de ratingul pe care îl obțineți, decideți dacă se merită sau nu să cumpărați de pe acel site. Trebuie să fim foarte atenți în această perioadă la ofertele prea bune pentru a fi adevărate. Acele oferte pe care ne vin fie pe mail, fie pe social media, ori le întâlnim pe bannere pe care le vedem pe anumite site-uri online, site-uri sponsorizate de exemplu.”

Tânără: „Cumva eu apelez la site-uri de încredere pe care le cunosc deja de ani de zile. Nu prea încerc site-uri noi. Am auzit de țepe online, de asta cred că nici nu mă arunc să cumpăr de la un site pe care nu îl cunosc”.

De la începutul anului şi până acum, peste 1.800 de oameni au făcut reclamaţie la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, nemulţumiţi de lucrurile luate de pe Internet.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult