Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Noile trenuri electrice produse în Polonia pentru România vor circula cu 160 de km/h. Vor avea aer condiționat și internet

Your browser doesn't support HTML5 video.

Românii ar putea călători cu trenul mai rapid și în condiții mai bune, începând cu luna decembrie. Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anunțat că primele garnituri electrice vor ajunge în România la vară și vor intra în perioada de testare.

Trenurile vor putea circula, cu o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră și vor avea aer condiționat și internet. Trenurile vor avea șase vagoane cu 351 de locuri pe scaune pentru pasageri. Garniturile vor fi unele moderne, spun autoritățile, și se vor ridica la standarde europene. Vor fi amenajate spații speciale pentru persoanele cu dizabilități, vor fi dotate cu internet și sistem de climatizare care să reziste și la caniculă și la ger. Prima garnitură va ajunge în România în iulie, va fi testată pentru câteva luni, iar în decembrie ar trebui să intre în circulație. Restul de 36 vor fi puse la dispoziția pasagerilor începând cu 2024. 

 

Viteza cu care vor circula aceste trenuri electrice va fi de maximum 160 de km/h, acolo unde infrastructura va permite acest lucru, iar garniturile vor lega Capitala de marile orașe ale țării precum Cluj, Constanța, Timișoara, Iași și Brașov. Adică spre localitățile unde sunt amenajate linii electrificate. Ștefan Roșanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară: „Ele vor folosi liniile magistrale, în primul rând, cele două coridoare pan-europene din România, coridorul 4 și coridorul 9. Adică legătura est-vest și legătura nord-sud cu Moldova. Linii care sunt în procedură de modernizare, deja mare parte din linia Constanța, București, Brașov, Sighișoara, Deva, Arad și Graniță este fie modernizată, fie în proces avansat de modernizare.” Însă până atunci călătoria cu trenul prin țara noastră se transformă adesea într-o probă de rezistentă, întrucat multe dintre locomotive au peste 40 de ani și se strică des. Femeie: „E cam frig, nu prea sunt condiții. Omul plătește și cât de cât căldură ar trebui.” Femeie: „Față de costuri încă sunt vechi.” Băiat: „Au întârzieri. De curățenie nu mai zic, nu arată chiar foarte decent.” Proiectul pentru cumpărarea celor 37 de terenuri electrice este finanțat din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat, iar suma depășeste 2 miliarde de lei.

Rutele pe care vor circula noile trenuri electrice

Citește și
tren alstom
Cum arată noile trenuri Alstom, cumpărate de CFR cu jumătate de miliard de euro | FOTO

București Nord – Constanța București Nord – Brașov – Arad – Timișoara București Nord – Brașov – Cluj București Nord – Brașov – Deda – Cluj București Nord – Brașov București Nord – Iași București Nord – Suceava București Nord – Galați București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad Cluj-Timișoara Cluj-Suceava-Iași SURSA: ARF

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult